رشد ۱۲ درصدی طلاق در لرستان

مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان از رشد ۱۲ درصدی طلاق در استان خبر داد.

علی اکبر باقری مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان با اشاره به اینکه در حوزه دفاتر اسناد رسمی که زیر مجموعه اداره ثبت اسناد و املاک محسوب می‌شود در لرستان ۱۴۶ دفترخانه اسناد رسمی و ۹۶ دفترخانه ازدواج و طلاق داریم، اظهار کرد: در ده ماهه امسال ۲۶۴ فقره سند توسط دفاتر تنظیم که بیش از ۹۰ درصد آن‌ها در کمتر از ۲۴ ساعت به انجام رسیده است.

او بیان کرد: همچنین در دفترخانه‌های ازدواج استان ۱۲ هزار فقره واقعه ثبت شده، که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان گفت: در دفترخانه‌های طلاق استان ۴۳۰۰ فقره واقعه ثبت شده که متاسفانه این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشته است.

باقری افزود: در حوزه ثبت شرکت‌ها و موسسات ۹۳۷ فقره شرکت ثبت شده و ۴۶۷ فقره موسسه و بیش از ۴۴۰۰ فقره ثبت تغییراتی داشته‌ایم.

او با بیان اینکه اجرای اسناد رسمی پرونده‌های تشکیلی نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد رشد را نشان می‌دهد، اضافه کرد: این پرونده‌ها ۹۵۰۰ فقره بودند که از این تعداد ۴۸۰۰ پرونده مربوط به مهریه بوده که ۵.۵ درصد رشد داشته را نشان می‌دهد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان با اشاره به اینکه در حوزه قانون تعیین تکلیف که از سال ۹۱ شروع و تاکنون ۶۱ هزار پرونده ثبت شده است، گفت: از مجموع ۶۱ هزار پرونده با همکاری قضات و همکاران اداره کل ثبت اسناد، ۳۶ هزار پرونده تعیین تکیلف و منجر به صدور رای مثبت و ۱۷ هزار پرونده رای منفی گرفتند که مربوط به اراضی دولتی و یا ملی بوده‌اند.

باقری اظهار کرد: ۷۰۰۰ پرونده باقی مانده است که اشخاص پیگیری نکرده‌اند و ثبت اسناد نیز آن‌ها را باطل نکرده است.

او ادامه داد: در بحث حدنگاری، در ده ماهه سال گذشته، ۲۷۰۰ پرونده تشکیل شده و در اجرای قانون تعیین تکلیف ده ماهه امسال، ۴۰۰۰ فقره انجام شده که بیشترین پرونده تشکیل شده مربوط به الشتر است.

 

برچسب ها: ثبت اسناد ، طلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.