بیش از ۱۶ تن آرد یارانه‌ای قاچاق در زنجان کشف شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: بیش از ۱۶ تن آرد یارانه‌ای نوع یک (نان لواش) در قالب ۲ محموله جداگانه در سطح شهر زنجان کشف شد.

ولی الله زمانی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: بر اساس گزارش های دریافتی در راستای بازرسی از واحدهای خبازی و حمل و نقل آرد در سطح شهر، بازرسان این اداره کل ۲ محموله آرد قاچاق را کشف و ضبط کردند.

وی اظهار کرد: بازرسان با هماهنگی پلیس امنیت اقتصادی و تعزیرات حکومتی استان، محموله های آرد یارانه‌ای را در عملیات های جداگانه شناسایی و در بازرسی های انجام شده محموله قاچاق را به تعداد ۴۱۴ کیسه ۴۰ کیلوگرمی (۱۶.۵ تن) آرد یارانه ای قاچاق کشف کردند.

زمانی خاطرنشان کرد: هر کیسه آرد یارانه ای نوع یک اکنون برای مصرف کنندگان با قیمت ۳۲ هزار و ۸۰۰ تومان فروخته می شود در حالی که در بازار آزاد یک کیسه آرد به قیمت ۳۵۰ تا ۴۵۰ هزار تومان معامله می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: در این خصوص مراتب جهت تشکیل پرونده و سایر اقدامات لازم و قانونی، تحویل مراجع ذیربط نظارتی و تعزیراتی شد.

در حال حاضر ۶ کارخانه آردسازی در استان زنجان فعال است که سالانه نزدیک به ۱۲۵ هزار تن آرد برای مصارف واحدهای خبازی، آرد خام روستایی، صنف و صنعت تولید می‌کنند.

استان زنجان دارای حدود یک هزار و ۶۰۰ واحد نانوایی فعال شامل لواش، بربری، سنگک و تافتون است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.