التماس از خارجی‌ها ماموریت جدید اپوزیسیون شکست خورده ضد ایرانی!

شاید بتوان یکی از اصلی‌ترین دلایل بازگشت آرامش به فضای جامعه را مشخص شدن چهره واقعی اپوزیسیون ضدایرانی برای عموم جامعه دانست.

 حدود سه‌ماه از روز‌های پرالتهاب شهر‌های ایران در میانه پاییز می‌گذرد و درحال‌حاضر با وجود شرایط سخت اقتصادی مردم، تنها چیزی که درسراسر کشور دیده نمی‌شود آشوب و اغتشاش خیابانی است. شاید بتوان یکی از اصلی‌ترین دلایل بازگشت آرامش به فضای جامعه را مشخص شدن چهره واقعی اپوزیسیون ضدایرانی برای عموم جامعه و لو رفتن نیت‌های ویرانی‌طلبانه آنان علیه تمامیت ارضی ایران دانست.

اپوزیسیون ضدایرانی، اما طی این چندماه سخت درتلاش بوده که اگر شرایط داخلی ایران در واقعیت آرام شده، حداقل نگذارد در فضای رسانه‌ای و پیامی که به جامعه جهانی منتقل می‌شود، انقلاب تخیلی‌شان «در بن‌بست» و «به نقطه پایان رسیده» تلقی شود. جریانات اپوزیسیون ضدایرانی که هنوز دوست ندارند بپذیرند مردم ایران به آن‌ها «نه» گفته‌اند، طی چندماه اخیر به هر دری زدند تا مقامات آمریکایی و اروپایی را قانع کنند که اگر به حمله نظامی علیه ایران فکر نمی‌کنند، حداقل فشار تحریم‌ها و تهدید‌ها علیه تهران را در اوج خود ادامه دهند.


بیشتربخوانید


شاید بتوان ویژگی مشترک اپوزیسیون هزاررنگ ضدایرانی را در یک‌چیز دانست که آن، دریوزگی یا به‌عبارت بهتر «گدایی توجه» و کمک‌های مالی و رسانه‌ای از مقامات کشور‌های خارجی سراسر جهان است. مسیری که این روز‌ها نمونه موفق آن را در زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین پیش چشم خود می‌بینند. در ادامه با پرداختن به شاخص‌ترین چهره‌های اپوزیسیون ضدایرانی ازجمله مریم رجوی، علی کریمی، حامد اسماعیلیون، نازنین بنیادی، رضا پهلوی، لادن برومند، مسیح علی‌نژاد و گلشیفته فراهانی و ابعاد ارتباط‌گیری هریک با مقامات دولت‌های خارجی، موضوع جلسات‌شان در کاخ‌های ریاست‌جمهوری و پارلمان‌های کشور‌های خارجی را بررسی کرده‌ایم که هریک به نوع خود جالب و البته عبرت‌آموز است.

رضا پهلوی، از شاخص‌ترین چهره‌های اپوزیسیون ضدایرانی طی چند ماه اخیر است که اگر نگوییم بیشتر از بقیه، دست‌کم به اندازه بقیه چهره‌های شاخص اپوزیسیون، به محفل‌های سیاسی وابسته به دولت‌های خارجی رفته تا بتواند مقامات این کشور‌ها را قانع کند تا به فشار‌های سیاسی و رسانه‌ای خود علیه ایران ادامه دهند. شازده پهلوی که پیش از غائله پاییز امسال هم در مصاحبه‌هایش با رسانه‌های خارجی صراحتا از تحریم‌های غرب علیه ایران دفاع کرده بود، طی ماه‌های اخیر که بخش دیگری از اپوزیسیون او را با کمپین نصفه و نیمه و مضحکی تحت عنوان وکالت می‌دهم سر کار گذاشته بودند هم با حفظ رویکرد تحریم‌طلبانه خود جلساتش با مقامات خارجی را ادامه داد و در این نشست‌ها از آنان خواست فشار‌ها علیه ایران را افزایش دهند.

او همچنین از چهره‌هایی بود که در پنل حاشیه‌ای نشست امنیتی مونیخ تحت عنوان «زن، زندگی، آزادی» که غیر از مسیح علی‌نژاد و نازنین بنیادی، باب منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا و هانا نیومن، نماینده آلمان در پارلمان اروپا هم در آن حضور داشتند صحبت کرد. بعد از این نشست بود که شازده با سفر به فرانسه توانست با دو سناتور عضو پارلمان این کشور در گوشه یک سالنی دیدار کرده و از آن‌ها هم بخواهد تا به فشار علیه مردم ایران ادامه دهند. طی روز‌های گذشته هم یکی از اعضای پارلمان اروپا خبر از این داد که رضا پهلوی بالاخره موفق شده رضایت مقامات اروپایی را برای حضور در پارلمان این اتحادیه جلب کرده و هفته آینده در بین نمایندگان آن سخنرانی کند تا اگر هنوز به اندازه زلنسکی تحویلش نمی‌گیرند حداقل کمی خود را در موقعیت او قرار دهد تا شاید کمی بیشتر از قبل جدی گرفته شود.

ربع پهلوی مسیح علی نژاد

مسیح علی‌نژاد که پروژه تحریم ایران در همه شئون از‌جمله ورزش و سپاه را دنبال می‌کند در چندماه اخیر در‌کنار حامد اسماعیلیون، فعال‌ترین چهره اپوزیسیون بوده و به‌لحاظ حضور در پارلمان‌ها و مجامع رسمی غربی است. مسیح علی‌نژاد در سخنرانی خود در جمع نمایندگان سنای ایتالیا گفت: «مردم ایران از کشور‌های غربی نمی‌خواهند که آن‌ها را نجات دهند، بلکه از کشور‌های غربی می‌خواهند به نجات جمهوری اسلامی پایان دهند.» علی‌نژاد همچنین با اشاره به نقل مکان دفتر رسانه سعودی اینترنشنال از لندن به واشنگتن از دولت بریتانیا خواسته سفارت جمهوری اسلامی را ببندد. او در ادامه از کشور‌های به‌اصطلاح حامی دموکراسی در‌خواست می‌کند سپاه را در فهرست تروریسم قرار دهند. علی‌نژاد در مصاحبه‌ای در حاشیه کنفرانس مونیخ می‌گوید: «ما باید کشور‌های غربی را برای اخراج و منزوی کردن جمهوری اسلامی متحد کنیم.» مسیح علی‌نژاد که پای ثابت چنین تجمعات ضد‌ایرانی است در تظاهرات بروکسل نیز فرصت سخنرانی پیدا کرده و از نگاه خود سپاه، این نهاد امنیتی ایران را قاتل معرفی می‌کند. علی‌نژاد در‌حالی‌که از عدم‌حضور مردان در دیدار با امانوئل مکرون، ابراز خرسندی کرده، روحیه ضد‌مردم خود را به تصویر می‌کشد و پس از این دیدار در رشته توییتی به محتوای صحبت‌های خود خطاب به مکرون پرداخته و در یکی از همین توییت‌ها می‌نویسد: «فرانسه می‌تواند نخستین کشور باشد برای به‌رسمیت شناختن این انقلاب. به‌جای جمهوری اسلامی با چهره‌های اپوزیسیون در آینده دیدار کنید.»

اگرچه گروه‌های اپوزیسیون سعی دارند با نمایش جدایی از منافقین در پشت تریبون حضور یابند تا مبادا وجهه منفی آن‌ها هزینه‌ای برایشان ایجاد کند، اما واقعیت میدان و حضور پررنگ‌تر منافقین در پارلمان‌های اروپایی نشان می‌دهد جبهه غربی برای به آتش کشیدن ایران بیش از هر دلقک دیگری روی مریم رجوی و تروریست‌های تحت‌امر وی حساب کرده است.

مریم رجوی و باند همراه وی که در جنایت علیه ایران از هیچ اقدامی فروگذار نکرده و علاوه‌بر همکاری با صدام در جنگ علیه ایران مهر ترور مردم عادی را نیز بر پیشانی دارند در کارزار ضدایرانی ۱۴۰۱ نیز حضور فعال داشته و برای تکمیل پروژه تحریم ایفای نقش کرده‌اند. مریم رجوی تاکنون برای پیشبرد پروژه تحریم ایران در پارلمان‌های ایرلند، ایتالیا، بریتانیا، کانادا و نروژ حضور یافته است. علاوه‌بر حضور در پارلمان کشور‌های مختلف در بحبوحه اتفاقات ۱۴۰۱ مریم رجوی بار‌ها با نمایندگان و مقامات سیاسی و اداری کشور‌های مختلف نیز دیدار جداگانه داشته است. او همچنین اخیرا در کنگره آمریکا نیز به‌صورت ویدئوکنفرانس حضور یافته و با نمایندگانی به صحبت نشسته است، خواهان بسته شدن سفارتخانه‌های ایران در کشور‌های اروپایی بوده‌اند. رجوی پیش از آغاز غائله پاییز در اردیبهشت‌ماه با مایک پمپئو دیدار کرده و بار دیگر دشمنی دیرینه خود با مردم ایران را به‌نمایش گذاشته بود. وی نه‌تن‌ها برای چندمین‌بار خواستار تحریم همه‌جانبه ایران شد! بلکه از حامیان بین‌المللی و در رأس همه آن‌ها آمریکا خواست تا فعالیت‌های تروریستی این فرقه در جنگ با مردم و نیرو‌های مسلح کشورمان را به‌رسمیت بشناسد!

لادن برومند یکی از موسسان بنیاد عبدالرحمن برومند است که تحت‌عنوان پیشبرد حقوق بشر در ایران از دولت آمریکا پروژه تحریمی علیه ایران دریافت می‌کند. او در همین راستا به‌همراه مسیح علی‌نژاد در کاخ الیزه حضور یافت. لادن برومند در گفتگو با تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی محتوای صحبت‌های خود با مکرون را این‌گونه تشریح کرد: «ما از شما نمی‌خواهیم که این رژیم را سرنگون کنید، اما برای سرکوب مردم به آن کمک نکنید.» به‌گفته برومند ملاقات‌کنندگان در ادامه از دولت فرانسه خواستند که «سپاه را در لیست تروریستی قرار دهد و کمک کند تا ایران از کمیسیون زنان سازمان ملل اخراج و کمیسیون تحقیقات فوری درباره جنایات اخیر تشکیل شود.» برومند البته به‌طور ناخواسته در همین مصاحبه محتوای صحبت‌های مکرون را نیز فاش کرد که به آن‌ها گفته بود نه تمایل و نه علاقه‌ای برای براندازی در ایران ندارد. این صحبت‌ها کاملا برخلاف ادعایی بود که مسیح علی‌نژاد درمورد محتوا جلسه با مکرون مطرح کرده و مدعی شده بود که وی آشوب‌های ایران را انقلاب توصیف کرده است.

نشست اپوزیسیون در مونیخ

نازنین بنیادی یکی از هفت‌نفری ا‌ست که تحت‌عنوان پرطمطراق «چهره‌های کلیدی و مطرح جنبش دموکراسی‌خواهی ایرانیان (!)» برای صحبت کردن درباره «تداوم و پویایی» ناآرامی‌های داخلی ایران در دانشگاه جرج تاون آمریکا حاضر بود. نکته جالب ماجرا، اما اینجاست که بنیادی طی عمر ۴۲‌ساله‌اش، درمجموع به اندازه ۴۲ هفته هم در ایران نبوده! با این وجود در روز‌های ابتدایی شکل‌گیری ناآرامی‌های خیابانی در کشور، او از این اتاق به آن اتاق کاخ‌سفید می‌رفت و به‌عنوان نماینده مردم ایران با مقامات آمریکایی از‌جمله کاملا هریس معاون رئیس‌جمهور، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی این کشور جلسه می‌گرفت. بنیادی بعد از جلساتش با مقامات کاخ‌سفید، ۱۱ آبان‌ماه در جلسه غیررسمی شورای امنیت سازمان ملل موسوم به «آریا فرمولا» که آن هم به ابتکار آمریکا و دولت آلبانی تشکیل شده بود، در کنار لیندا تامس گرینفیلد، سفیر واشنگتن در سازمان ملل و دقیقا یک صندلی جلوتر از راب مالی، نماینده کاخ‌سفید در امور ایران نشست و در سخنرانی چند‌دقیقه‌ای‌اش از دنیا خواست فشار‌ها علیه ایران را بیشتر کنند.

حضور و سخنرانی در پنلی که در حاشیه نشست امنیتی مونیخ برگزار می‌شد هم یکی دیگر از کنش‌های ضدایرانی بنیادی طی چند مدت اخیر بود. نکته جالب این جلسه که اتفاقا یک هفته بعد از راهپیمایی ۲۲ بهمن برگزار می‌شد، صحبت‌های بنیادی درباره خواسته‌های مردم ایران بود. مردمی که یک هفته قبل از آن، در مقیاس چند میلیون نفر به خیابان‌ها آمده بودند تا واقعیت‌های جامعه ایرانی یک بار دیگر برای پیگیری‌کنندگان تحولات پاییز ۱۴۰۱ مرور شود.

اسماعیلیون به‌عنوان فردی که همسر و فرزندش را در هواپیمای اوکراینی از دست داده است، اکنون پرچم جنگ علیه ایران را در دست گرفته و در تمام دنیا دوره افتاده تا بلکه بتواند حلقه تحریم علیه کودکان کشورش را تنگ‌تر کند. اسماعیلیون که جنگ علیه مردم کشورش را در کانادا آغاز کرده تا‌کنون علاوه‌بر دیدار با جاستین ترودو، وارد پارلمان این کشور نیز شده و از دولت کانادا بابت انفعال در‌برابر ایران گلایه کرده است. علاوه‌بر پارلمان کانادا، مجلس سنای ایتالیا نیز از اسماعیلیون میزبانی کرده است. زوج سیاسی مسیح علی‌نژاد در سخنرانی خود در ایتالیا مذاکره با ایران را وسوسه‌ای باطل می‌خواند که اروپا باید از آن پرهیز کند. او همچنین هر‌تلاشی برای توافق و مماشات با ایران را یک اشتباه تاریخی می‌خواند. او پیش از این در تجمع محدودی که در مقابل پارلمان اروپا در بروکسل برگزار شد نیز حضور یافته و علاوه‌بر مطالبه تروریستی اعلام کردن سپاه با برشمردن نهاد‌های زیر‌مجموعه سپاه، که بخش زیادی از آن‌ها در پیشبرد اقتصاد کشور اقدامات مهمی انجام داده‌اند، خواستار تحریم و ضربه زدن به اقتصاد ایران می‌شود.

اسماعیلیون

علی کریمی که در گذشته‌ای نه‌چندان دور به خاطر مهارت بالایش در دریبل‌زنی و سرتوپ‌های بی‌همتایش به‌عنوان جادوگر آسیا شناخته می‌شد و تا همین یکی دو سال قبل هم با حضور در انتخابات ریاست عالی‌ترین جایگاه فوتبال ایران نشان داد حالاحالا‌ها قصد کنارکشیدن از حال‌وهوای دوران فوتبال خود را ندارد، بعد از عدم توفیقش در انتخابات فدراسیون، در تحولات مختلف سیاسی و اجتماعی کشور، آرام آرام با دریبل افکار عمومی و طرفداران خود، سعی کرد چهره‌ای مطالبه‌گر و منتقد از خود در جامعه خلق کند. چهره‌ای که البته با گذشت زمان، کم‌سوادی و رادیکال بودنش، بر دیگر وجوه آن غالب شد. اما اوج کنش‌های رادیکال علی کریمی در مقطعی بود که مشخص شد او برای همیشه از ایران رفته است. در روز‌هایی که ایران درگیر التهابات خیابانی بود و توییتر شخصی علی کریمی به منبع اخبار جعلی و تند ناآرامی‌ها تبدیل شده بود. فضای رادیکال توییت‌ها و استوری‌های کریمی تا جایی پیش رفت که او در صفحه شخصی خود در اینستاگرام صراحتا شهدای ارتش در ماجرای حمله آمریکا به ناو‌های سهند و سبلان در سال‌های دفاع مقدس را مورد حمله قرار داد و به آنان توهین کرد. این فوتبالیست سابق چند هفته بعد از آن توهین هم، در توییت‌های التماس‌گونه از مقامات خارجی خواست نام سپاه را در لیست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا قرار دهند. اوج کنش‌های سیاسی و رادیکال علی کریمی، اما دیدارش با رئیس‌جمهور آلمان، فرانک والتر اشتاین‌مایر بود که بازخورد‌های منفی گسترده‌ای هم در میان افکار عمومی ایران داشت.

اگر بخواهیم فهرستی از سیاسی‌ترین جشنواره‌های سینمایی جهان تهیه کنیم، قطعا نام برلین در صدر این جدول قرار خواهد گرفت؛ جشنواره‌ای که از همان ابتدای راه‌اندازی نگاه ویژه‌ای به انگاره‌های سیاسی داشت و این انگاره‌ها، هرچه به جلو حرکت کرد، پرقدرت‌تر و مهیب‌تر شد. تاجایی‌که امروز بیش از آنکه با یک رویداد سینمایی طرف باشیم، بیشتر با یک مانیفست سینمایی مواجه هستیم که تنها شعار‌هایی سینمایی را در خود متجلی می‌کند. این جشنواره در دوره‌هایی تصمیم گرفت با تفکیک سینماگران دولتی از مستقل، پذیرای آن دسته از فیلمسازان مستقلی شود که حرفی سیاسی علیه حکومت کشورمان دارند و وقتی از این سیاست نتیجه دلخواه را نگرفت، به تحریم مستقیم سینمای ایران رو آورد تا جایگاه خود را به‌عنوان یک جشنواره مستقل و مملو از دغدغه‌های هنری به جهانیان نشان دهد. در جدیدترین اقدام سیاسی ضدایرانی این جشنواره نیز تریبون جشنواره در اختیار گلشیفته فراهانی (در جایگاه داور)، یکی از چهره‌های ائتلاف براندازی قرار گرفته تا او بتواند با صدایی بلند پرچم‌دار جنگ فرهنگی همه‌جانبه علیه ایران شود. گلشیفته در سخنرانی خود ضمن طرح چندین ادعای بی‌اساس برای ارائه تصویری سیاه از ایران و از هنرمندان حاضر برای آنچه او فروریختن دیوار ایران و ساختن جهان بهتر می‌خواند کمک می‌طلبد.

منبع: فرهیختگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۰۶ اسفند ۱۴۰۱
ای کاش این ارازل و اوباش ، دزدهای دزد زاده یک روز مثل منافقین احمق در عملیات مرصاد سرشون بزنه و جمع شوند و از گوشه ای از کشور عزیزمان وارد کشور شوند تا عقده های چند ساله مونو سرشان خالی کنیم و کاری بکنیم که عملیات مرصاد در مقابلش پیکنیک. باشد.
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۲۲:۵۸ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
حیف از تف که تو صورت اینا بندازیم.
Belgium
ناشناس
۲۱:۵۱ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
امریکا واسرائیل در راستای اهداف تحریم فشارو تضعیف ایران مقتدردرپی اجرای سناریوی همیشگی تبدیل ایران به سوریه عراق و لیبی بوده و هستند. حمایت اطلاعاتی تشکیلاتی مالی و نظامی امریکا واسرائیل از اقشار فسیل و افسرده مخالفین عنتلکت خارج نشین در همین راستای سناریو شان میباشد. وگرنه فلاکت اقتصادی بدبختی هرج ومرج نا امنیتی وحال و روز اسف بار مردم عراق لیبی و سوریه بدست مدعیان کذب و پست دمکراسی ادعایی امریکایی بر هیچ کسی پوشیده نیست جز این دلقک های کودن باصطلاح ازادیخوه خارج کشوری که نه تنها اتحادی ندارند بلکه هر کدامشان ادعای تاج تخت نخست وزیری و رهبری را دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
ایران مقتدر؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
اپوزیسیون ضد انقلاب ایرانی مشهور به حیوانات انسان نمای سیرکهای بایدن ومکرون وامسال آنها میباشندکه بابازیهای خنده آور وکمدی باعث خنده ماهواره ایها وفضای مجازی شده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
دست وپای الکی میزنن زبون بسته ها اگه طرفدار نظام شوند موفقیتشان دربراندازی بیشتر خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
میخواهند با این دختر موفرفری که شلوارم ندار بدبخت انقلاب کنن بیایید من دوتا زی شلواری دارم بهش بدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
ی مشت بی مغز گدا و پول پرست حال بھم زن کہ بہ دیوزگی افتادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
کی طاقت داره برای دلار 52هزار تومنی..
India
مجید
۱۹:۵۶ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
فعلا که شکست خورده مائیم هر روز داره پدر مردم در میاد با بالا رفتن دلار و بهانه اون بالا رفتن اجناس شما دارید از چی حرف میزنید.الان این مملکت ۵۰ به ۵۰ شده اقایان محترم.مردم دارن خفه میشن یه عده مفت خور دارن این مملکت رو میچاپن کسی عین خیالش نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
دلیل اصلی مخالفین سپاه پاسداران قدرت نظامی سپاه است والسلام چون نمی توانند به اهدافشان برسند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
هشت تا هرزه و زالو صفت هستن که با پول و ثروت ملت ایران به نون و نوایی رسیدن و الان دارن جفتک میندازن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
پول مملکت را خورده اند و رفته اند حالا بر ضد کشور فعالیت می کنند اینها را بگیرید بیاورید به سزای اعمالشان برسانید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
اینور همه چی ارومه انور میزنن سر و کله هم خخخخخخخخ فراخوان دادناشونم دیگه رسما فقط انور مرز پاسخگو داره اونم رو هم صد نفر دویست نفر خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
عارف اهواز
۱۶:۴۰ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
بابا این مسخره بازیا چیه برید توبازار ی گزارش بگیرید.دیروز رفتم گوشت بگیرم قصاب گفت گوشت ۵۰۰هزارتومن..فرار کردم رفتم یه تن ماهی کوچک خریدم ۳۵هزار..خانوادم لباس برا عیدمیخوان نمیدونم ازکجابیارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
باباراینا فوسیل شدن پاشان لب گور جهنمه ولشان کنید بزاربد چند صلاحی تو این دنیای فانی الکی خوش باشند که بزودی به جهنمیان خواهند پیوست همه اونا ایی که با ایران اسلامی دشمنی کردن و به جهنم رفتند منتظرشانند.
مرگ بر منافقین کفار کفتار صفت
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۵:۵۰ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
برای نسل جدید که اپوزیسیون ندیده اند شاید جذابیت داشته باشد اما برای کسی که تاریخ انقلاب های دنیا را مطالعه کرده اند می دانند همه انان را جمع کنی به یک جوالدوزی نمی ارزند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
اینا یک مشت احمق هستند که نه دنیا را دارند نه آخرت را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
این موجودات رو به انقراض ارزش این را نداشتند که توضیحات در موردشون داده شود
Iran (Islamic Republic of)
نصر اصفهانی
۱۴:۳۸ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
یک گله سگ هار که واق واق می کنند و بس !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
ضد انقلاب مفلوک مثل زلنسکی جلوی غرب دم تکون می ده ،
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۲۲ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
یک عده بی شرف و وجدان چطور امروزه به در یوزه گی افتاده اند که التماس اجانب را می کنند برای تحریم این مردم خاک عالم بر سر خائنینی که در داخل امیدشان به این نطفه حرامهاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
الهی که اگر قابل هدایت نیستند از ریشه خشک بشند ونابود بشند زود زود زود
Iran (Islamic Republic of)
سید مجید
۱۴:۱۱ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
شتر در خواب بیند پنبه دانه
گهی لف لف خورد،گه دانه دانه.
ارباب های اینها چهل و پنج ساله که تمام زورشون را زدند،از تحمیل جنگ تا تحریم و....اما در این مدت به حول و قوه الهی روز به روز ما قوی تر و اونها ضعیف تر شده آمد.
طبق نص صریح احادیث معتبر از پیامبر اسلام صل الله علیه و آله و امیر المومنین علیه السلام و امام کاظم علیه السلام ،این انقلاب به سر منزل مقصود خواهد رسید ،انشاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
ان شاءالله
ان شاءالله
ان شاءالله
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۴:۰۰ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
حال ما افسارها و زنجیرهایتان را بدست گرفتیم و مهارتان کردیم
چه غربگداها و مزدوران و چه اربابان غربی و چه تحریمهایشان و چه تروریستها و چه تجزیه طلبان را مهار و دمشان را قیچی کردیم و باز هم به زباله دان فرستادیم
حالا هم بسوی ابر قدرتی به کوری چشم همه شما وطن فروشان بیگانه پرست ،گام بر میداریم و ایران قویی در همه زمینه ها را میسازیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
بجای تمرکز روی مخالفان به عمل کرد خودمان نگاه و اشتباهاتمان را اصلاح کنیم .اینه شکستن خطاست؟؟؟؟؟؟؟؟ مگه نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
چه قدر به فکر مردم هستن دنبال تحریم،شاید ام حمله نظامی و... یعنی اینا با این کاراشون چارتا طرفداری هم که داشتن از دست دادن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
خدایی وزن همه این ها به به لحاظ درایت و کاریزما و بیان و مدیریت کشور ، اندازه یک تار موی رهبر نمی باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
این مارمولکا از وضعیت اقتصادی ایران سواستفاده میکنن مسئولان عزیزاقتصاد ایران دریابید فرصت تنفسی برای مردم وهم برای خودتان درست کنید شما هم خر می خواهید هم خرما به خدا خیلی سخت نیست فقط یه مقدار از مغزتان استفاده کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
خب آخری سمت راست چقدر آشناست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
مراقب افکار تند باشید تا دوباره برای نظام و مردم هزینه درست نشود،متاسفانه بعضی ها با روشهای اشتباه تفرقه بین مردم ایجاد کردند،همچنین برای مفسدین اقتصادی احکام سنگین تر وضع کنید ،مردم‌ از فساد و رانت و مافیا خسته شدند اگر هم اعتراضی دارند ناشی از همین تبعیضات است نه طرفداری ضد انقلاب گروههای معاند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
آرامش کی به اقتصاد و سر سفره میرسه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
هیچ وقت منظر چنین روزی نباشید 44سال نشد از این به بعد میخواد بشه..
Iran (Islamic Republic of)
مصمم
۱۲:۰۳ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
غرب با دنباله روی از تعدادی فاحشه و تروریست و چهره هایی که هیچ جایگاهی در میان ملت ایران ندارند نشان داد که مغز الکلی شان تحت تأثیر مشروبات الکلی از گرفتن تصمیمات منطقی کلاملاً ناتوان شده است و توهمات آنها را از تمام واقعیات غافل کرده است و اگر ذره ای عقل داشتند می فهمیدند که مردم مسلمان ایران اجازه نخواهند داد حتی افراد خائن و وطن فروش و عیاشی مثل رضا پهلوی و کسی مثل مصی علی نژاد و اسماعیلیون وووو که هیچ تعلقی به ایران و ایرانی ندارند پا به خاک پاک ایران عزیز بگذارند تا چه رسد به اینکه حاکمیت کشور را بدهند دست این شیاطین ولگرد فاسد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
ما که اصلا دنبال نمی‌کنیم اگر پخش زنده را هم دیده باشیم گزارش به این دقیقی نداشت که پهلوی چی گفت کجا رفت برنامه بعدیش چیه.مطمین هستید صدای پهلوی را به گوش مردم ایران نمی‌رسانید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
این اپوزیسیون هرکدامشان از یک دیگر بد ترن
و برای جرز دیوار بدرد می خورند و ارزوی خود را به گور خواهند برد انشا الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
همه بدن شما فقط خوبید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
گوشت کیلویی 500 تومن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
تو حالت خوبه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
این ۷نفر فاسد وخیانتکار ومنفور چطور به خودشان اجازه دادند به جای ملت غیور ایران برای ایران عزیز تصمیم بگیرند
زهی خیال باطل
مرگ بر وطن فروش فاسد و منفور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
این جماعت منگول عقب افتاده در توهم زندگی میکنند مردم ایران پهن هم بار این جماعت نمیکنند اینها فقط برای یه مشت دلار که به زندگی نکبتبارشان ادامه دهند دست به هر کاری وفسادی میزنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
این ها ،فقط برای دریافت دالارهای بیشتر از بودجه تخصیص یافته از طرف آمریکا برای مقابله با ایران اسلامی، این دست و پاها رو میزنن
ما هیچ اعتنایی به وز وز پشه هایی مثل پولی نژادها و تفاله های پهلوی و رقاصان و.... نمیکنیم و با دستورات رهبر عزیز ،برای اعتلای پرچم ایران اسلامی ،میکوشیم
Iran (Islamic Republic of)
ل
۱۰:۳۶ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
افرادی که مطالب آمده حرام نام ننگینشان و رسوایی آن شد بدانند که نزد ملت ایران منفورترین موجود هستند برای اثبات این سخن لطف کنند 24 ساعت وارد تهران یا یکی دیگر از شهرهای کشور شوند آنوقت باید بازماندگانشان و همه مخالفان و مزدوران داخل و خارج از آنها درس عبرت بگیرند علی کریمی بیسواد فقط عنوان دلقک و مزدور می تواند معرف شخصیت پست او باشد قوه محترم قضائیه در دفاع از ارزش های اسلامی و انسانی و ملی و حقوق مردم نامبردگان فرومایه و خوک صفت را محاکمه غیر حضوری و به عنوان مفسد فی الارض حکم اعدام داده و خونشان هدر اعلام شود آنوقت بیش از یکماه هیچیک از این چند سفاک بیشرف زنده نخواهند بود هرچند این زنده بودن ننگین فعلیشانکه به پستی و گدایی می گذرد از بدترین نوع مرگ بدتر است وجود این افراد برای جامعه انسانی و بشری و حتی غیر انسانی و طبیعت هم سمی و مضر است و به حکم عقل و شرع نباید زنده بمانند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
دمت گرم واقعا همینطوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
هرکدوم از چهره‌ای اپوزیسیون کارنامه و عمل کرد روشنی ندارند.اصلا آنها از سیاست و روابط بین الملل چه ميدونند.انها جز برضد مردم و ایران حرف می‌زنند چکار مثبتی انجام دادند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
کسی که عرضه نداره یه شورش کنه چه طور میخواد کشور رو مدیریت کنه، برید به جهنم بی عرضه ها.
Iran (Islamic Republic of)
پرسنال
۰۹:۵۴ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
طبیعتا تیم ملی، چون وقتی تیم ملی قهرمان میشه، میشه تیم ملی ایران قهرمان میشه (سخنان گوهر بار یکی از شاخ های اپوزیسیون)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
گداها میخوان بیان ایران و ادامه نوکری شونو برای آمریکا در ایران انجام بدن. خاک دو عالم بر سر پولینژاد و گلشیفته و کریمی و فرخنژاد و احسان کرمی و برزو ارجمند و بقیه آشغالهاشون . خاک دو عالم بر سر دولیتری هایی که در ایران زندگی میکنن و همسو با نقشه های آمریکا شدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
سران کشورهای غربی بایدبه اندزه چند سال کلاس بروند تا بفهمندچرایک مسلمان لقمه دهان خودرا به دیگران می بخشند
آخرین اخبار