نظارت ۵۲ بازرس بر بازار کالا‌های اساسی چهارمحال و بختیاری

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۵۲ بازرس در قالب ۲۶ گروه بازار کالا‌های اساسی از جمله مرغ و گوشت را در استان رصد می‌کنند.

حسین برزگر در ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: هم‌اکنون قیمت مرغ زنده در کشور ۴۷۰ هزار ریال به‌ازای هر کیلوگرم تعیین شده و احتمال خروج مرغ از این استان را افزایش داده است.

وی با اشاره به بارش‌های برف سنگین اخیر در چهارمحال و بختیاری افزود: در طول این بارندگی‌ها بسیاری مرغداران استان جوجه‌ریزی نکردند و به‌همین علت امکان کمبود مرغ در بازار استان از ۱۰ تا ۲۰ فروردین‌ماه سال آینده وجود دارد.


بیشتر بخوانید


برزگر ذخیره های راهبردی نهاده‌های دامی در چهارمحال و بختیاری را مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: از ابتدای امسال ۶ هزار تن نهاده دامی شامل ذرت و جو با ارز ترجیحی برای دامداری‌های صنعتی استان گرفته و توزیع شد.

وی یادآور شد: مرغداران چهارمحال و بختیاری امسال دو مرتبه در مهرماه و بهمن‌ماه متضرر شدند و قیمت تمام‌شده تولید آن‌ها بیشتر از قیمت فروش محصول شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: جوجه‌ریزی دی‌ماه امسال در مرغداری‌های استان ۸۳۲ هزار قطعه، در بهمن‌ماه ۷۲۹ هزار قطعه و در سه روز اخیر ۵۰ هزار قطعه بوده است، اما به‌نظر می‌رسد در ۱.۵ ماه آینده با چالش مرغ در بازار مواجه شویم.

وی گفت: تا ۱۰ فروردین‌ماه سال آینده برای تامین ۸۰ تا ۹۰ مرغ روزانه در چهارمحال و بختیاری چالش اساسی وجود ندارد.

برزگر به فراوانی ورود سویا به بندر‌های کشور اشاره و تاکید کرد: البته واردکنندگان به‌علت بالا رفتن قیمت ارز از ترخیص سویا خودداری می‌کنند تا قیمت را افزایش دهند.

وی با اشاره به کشف هزار و ۹۲۰ فقره تخلف در بازرسی‌های سازمان جهاد کشاورزی به‌ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال افزود: هم‌اکنون ۵۲ نفر در قالب ۲۶ گروه بازرسی و نظارت بر روند توزیع کالا‌های اساسی زیرمجموعه این سازمان مانند مرغ، گشود قرمز، نهاده‌های دامی، کود، سموم و توزیع نهال را بر عهده دارند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۳ هزار و ۳۶۴ تن انواع کود شیمیایی بین کشاورزان استان توزیع شده است.

وی یادآور شد: هم‌اکنون یک میلیون اصله انواع نهال در ۱۲ نهالستان چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

برزگر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خرید و انبار کردن ۴۵۰ تن میوه برای تنظیم بازار شب عید استان اظهار داشت: از این میزان ۳۰۰ تن پرتقال و ۱۵۰ تن سیب درختی است که از طریق ۶۰ غرفه برای نوروز در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.