اعزام هزار و ۲۰۰ دانشجو از چهارمحال و بختیاری به اردوی راهیان نور

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی چهارمحال و بختیاری گفت: زمینه اعزام هزار و ۲۰۰ دانشجوی بسیجی از دانشگاه‌های این استان به اردوی راهیان نور مناطق عملیاتی جنوب خوزستان فراهم شد.

مرتضی کریمی گفت: پس از سپری شدن دوران شیوع ویروس کرونا، برگزاری اردو‌های راهیان نور در کشور از سر گرفته شد و دانشجویان دانشگاه‌ها نیز امکان حضور در این اردو‌ها را دارند.

وی زمان برگزاری اردو‌های راهیان نور ویژه دانشجویان دانشگاه‌های چهارمحال و بختیاری را از هفتم تا ۲۱ اسفندماه جاری دانست و افزود: در این مدت هفت گروه به مناطق عملیاتی شمال و جنوب خوزستان اعزام می‌شوند و هر گروه چهار روز در مناطق عملیاتی حضور دارد.


بیشتر بخوانید


کریمی تصریح کرد: دانشجویان بسیجی در اردو‌های راهیان نور از یادمان‌های مناطق عملیاتی خوزستان مانند فتح‌المبین، فکه، کانال کمیل، شهدای هویزه، طلائیه، شلمچه و بیمارستان صحرایی امام حسین (ع) ویژه دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکی دیدن می‌کنند.

وی یادآور شد: دانشجویان بسیجی اعزامی به مناطق عملیاتی خوزستان در دوکوهه و مجموعه مسعودیان خرمشهر اسکان داده می‌شوند.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی چهارمحال و بختیاری با اشاره به پیش‌بینی اتوبوس‌های مناسب برای اعزام دانشجویان به اردو‌های راهیان نور اظهار داشت: به‌منظور ارتقای ایمنی در حمل‌ونقل این اتوبوس‌ها از مسیر مصوب یعنی جاده اصفهان به دورود به خرم‌آباد به خوزستان تردد می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشار به برگزاری اردو‌های جهادی در استان همزمان با دهه پایانی اسفندماه جاری گفت: در این برنامه ۳۰ گروه جهادی با ۲۰۰ عضو از ۲۰ اسفندماه جاری به‌مدت ۱۰ روز در مناطق محروم و غیربرخوردار استان خدمات‌رسانی خواهند کرد.

کریمی تاکید کرد: این گروه‌های جهادی در ۶ حوزه فضای شهری، آموزشی، عمرانی، فرهنگی، پزشکی و دامپزشکی به مردم مناطق محروم و غیربرخوردار ۱۱ شهرستان چهارمحال و بختیاری خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به سومین کنگره شهدای دانشجوی چهارمحال و بختیاری در ابتدای اردی‌بهشت‌ماه سال آینده افزود: تمامی برنامه‌های مرتبط با این کنگره از هم‌اکنون آغاز شده است.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی چهارمحال و بختیاری به وجود ۷۶ دانشجوی شهید در استان اشاره و تصریح کرد: از این تعداد ۷۲ شهید مربوط به دوران دفاع‌مقدس و چهار شهید مدافع حرم، مدافع سلامت و مدافع امنیت هستند.

کریمی با اشاره به تحصیل افزون‌بر ۳۸ هزار دانشجو در دانشگاه‌های چهارمحال و بختیاری یادآور شد: ۷۰ درصد این دانشجویان در بسیج دانشجویی عضویت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.