۱۵ درصد خطوط تاکسیرانی مشهد در حاشیه شهر فعال است

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: در مناطق حاشیه شهر اغلب از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند از این رو پوشش تاکسیرانی توجیه اقتصادی برای رانندگان تاکسی ندارد.

احمد محبی مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: خدمات تاکسیرانی در سطح شهر به صورت یکسان است. هر خطوطی در سطح شهر که ظرفیت و متقاضی لازم را داشته باشد، توسط تاکسیرانی پوشش خواد داده شد. اگر تاکسیرانی در مناطق حاشیه شهر کمتر فعالیت دارد به دلیل عدم تقاضای ساکنان منطقه است.

او با بیان اینکه تاکسی خطی زمانی در منطقه‌ای ایجاد می‌شود که درآمد و توجیه اقتصادی برای تاکسیرانان هم داشته باشد، افزود: حاشیه‌نشینان بیشتر به سمت حمل‌ونقل عمومی می‌روند و در این راستا هر اندازه بتوانیم در آن مناطق از خودرو‌های اتوبوس و مینی‌بوس جهت حمل‌ونقل بیشتر استفاده می‌کنیم، اما این موضوع به معنای این نیست که تاکسی در حاشیه شهر نداشته باشیم. درحال حاضر هم تاکسی‌های گردشگری و هم تاکسی‌های خطی در مناطق حاشیه شهر فعال هستند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد ادامه داد: با توجه به عدم تقاضای مردم برای درخواست خطوط تاکسی در حاشیه شهر، پوشش تاکسیرانی در این مناطق توجیه اقتصادی نداشته و ۱۰ تا ۱۵ درصد خطوط تاکسیرانی در حاشیه شهر فعالیت دارند.

محبی بیان کرد: بار‌ها در مناطق حاشیه شهر خطوط تاکسیرانی تشکیل شده، تاکسیرانان سرخط حضور داشته، اما طبق ادعای خودشان از صبح تا شب مبلغ ۱۰۰ تومان هم درآمد نداشته‌اند. با این توصیف نمی‌توانیم اجبار کنیم که خودرو و راننده در این مناطق مشغول باشند، درصورتی که در سایر نقاط شهر بیش از حد به تاکسی‌ها نیاز داریم.

او با اشاره به این موضوع که زمانی بوده در حاشیه شهر باوجود اینکه خطی لازم نبوده، اما به دلیل تقاضای شهروندی، خطوط تاکسی با چهار یا پنج خودرو تشکیل شده که موقتی و گذرا بوده است، تصریح کرد: در تشکیل خطوط تاکسیرانی باید مطالعات انجام شود و به این نتیجه برسیم که با ایجاد خط تاکسی مشکلی پیش نخواهد آمد. معمولا در مناطق حاشیه شهر که اتوبوس و مینی‌بوس ایستگاه دارد مسافری برای تاکسی نیست و تشکیل خط توجیه ندارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت برتاکسیرانی شهرداری تاکید کرد: به دلیل سکونت قشر‌های ضعیف‌تر در مناطق حاشیه شهر، مدل حمل‌ونقل بیشتر استفاده از خدمات حمل‌ونقل عمومی است، اما تاکسی بیسیم‌ها در اطراف شهر خدمات می‌دهند و هیچ مشکلی هم در این حوزه ندارند حتی تاکسی ۱۳۳، در سمت شهرک شهید رجایی و شهرک‌هایی که در حاشیه شهر هستند ایستگاه دارد و ارائه خدمات می‌کند.

محبی با تاکید براین امر که درصورت نیاز شهروندان و اعلام آن به تاکسیرانی با توجه به عدم مشکل در ایجاد خط و به شرط اینکه موازی‌کاری با سرویس‌دهی اتوبوس و مینی‌بوس نشود، اقدام به ایجاد خطوط تاکسیرانی در مناطق حاشیه شهر خواهیم کرد، اظهار کرد: تاکنون به طور مثال در شهرک شهید رجایی خطی درخواست شده و بنابر درخواست ساکنان خط تشکیل و چند روزی هم فعال بوده، اما درآمد نداشته و باتوجه به اعتراض راننده، کارشناسان تاکسیرانی موضوع را بررسی کردند و مشخص شد در یک ساعت خاص فقط از تاکسی استفاده می‌شده و در ساعت‌های دیگر روز مسافری وجود نداشته و رانندگان مکلف به حضور دائم در خطوط هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار