صدور ۱۹۶ فقره گواهینامه استاندارد واردات مواد اولیه صنایع در استان سمنان

کارشناس ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی اداره کل استاندارد استان سمنان گفت: ۱۹۶ فقره گواهینامه انطباق کالاهای وارداتی و مواد اولیه واحدهای تولیدی در استان صادر شد.

محمد نظری کارشناس ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی اداره کل استاندارد استان سمنان افزود: قانون گذار در بندهای ۱۵ و ۱۶ ماده هفت قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، کنترل کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی مشمول استاندارد اجباری را یکی از مهم ترین ماموریت ها و وظایف سازمان ملی استاندارد عنوان کرد.

کارشناس ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی اداره کل استاندارد استان سمنان بیان کرد: مجوز واردات کالا پس از بازدید و بررسی کارشناسان اداره کل استاندارد استان از محصولات وارداتی صادر شد.

وی با اشاره به قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، بیان کرد: یکی از وظایف مهم سازمان ملی استاندارد نظارت بر کالاهای صادراتی و وارداتی مشمول استاندارد با هدف فراهم کردن امکان رقابت برای کالاهای صادراتی کشور با کالاهای مشابه خارجی ،حفظ بازارهای بین المللی، جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب و حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان داخلی است.

وی ادامه داد: تسهیل در ورود کالا به کشور در سازگاری و هماهنگی با مقررات و روش های متعارف در تجارت جهانی و به منظور حمایت از حقوق مصرف کننده از لحاظ بهداشت، ایمنی، ضوابط زیست محیطی و اقتصادی و حمایت از حقوق تولیدکننده داخلی در مقابل تخریب بازار و رقابت نامطلوب و ممانعت از ورود کالاهای بی کیفیت، از دیگر اهداف بازرسی کالاهای وارداتی است.

وی با بیان اینکه تنها در صورت انطباق کالا با استانداردهای ملی مربوطه یا ضوابط فنی، مجوز صادرات یا واردات کالا از مبادی گمرکی استان سمنان صادر می‌شود، تصریح کرد: کالاهای وارداتی پس از دریافت این گواهینامه، ترخیص و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.