فضا پر از طلا می‌شود اگر این دو ستاره منفجر شوند

دانشمندان یک سیستم ستاره‌ای دوتایی کمیاب کشف کردند که می‌تواند باعث انفجاری عظیم شود که فضا را با طلا پر می‌کند.

دانشمندان یک منظومه ستاره ای دوتایی بسیار نادر را کشف کرده اند که ممکن است منفجر شود و فضا را با طلا پر کند، زیرا "یک در ۱۰ میلیارد" است، به حدی که تصور می شود تنها ۱۰ مورد از این نوع در کل کهکشان ما وجود دارد.

بنا بر اعلام ایالات متحده  برخورد این دو ستاره، انفجاری هزار برابر درخشان‌تر از فوران یک ستاره معمولی ایجاد می‌کند.

این انفجار یک فلاش درخشان از نور تابشی تولید خواهد کرد که مقادیر زیادی از عناصر مهم مانند نقره، طلا، پلاتین و اورانیوم را در فضا تولید می‌کند.

این خوشه ستاره ای غیرمعمول، معروف به CPD-۲۹ ۲۱۷۶، در فاصله حدود ۱۱۴۰۰ سال نوری از زمین قرار دارد و اولین بار توسط رصدخانه نیل گرلز سویفت ناسا در سال ۲۰۰۴ شناسایی شد.

این دست انفجارها، انفجارهای عظیمی هستند که در اثر برخورد ستارگان نوترونی با یکدیگر ایجاد می شوند و موج شدیدی از ذرات پرانرژی را به فضا می‌فرستند.

محققان امیدوارند کشف آن‌ها به کشف راز چگونگی شکل‌گیری چنین انفجارهای "کیلونووا" کمک کندکه به نوبه خود منبع سنگین ترین عناصر جهان را روشن می کند.

منبع: دیلی میل