سرکشی بن غفیر و اسموتریچ، نخست‌وزیر صهیونیست‌ها را به ستوه آورد

نتانیاهو به نیرو‌های امنیتی رژیم صهیونیستی دستور داد از سرکشی دو وزیر سرکش کابینه این رژیم جلوگیری کنند.

یک گزارش عبری فاش کرد بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، فشارهایی را به سران سرویس‌های امنیتی این رژیم با هدف مهار وزرای شورشی در کابینه خود اعمال کرده است.

روزنامه صهیونیستی «معاریو» در گزارشی نوشت: «نتانیاهو به رهبران سرویس‌های امنیتی فشار می‌آورد تا وزرای شورشی کابینه خود، به ویژه «ایتامار بن غفیر» وزیر امنیت داخلی و «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی را مهار کنند».

در این گزارش آمده است: نتانیاهو در حال برقراری تماس های گسترده با سران امنیتی و نظامی است و از آنها می خواهد تا وزرای شورشی خود را در مورد مسائل امنیتی انفجاری آرام کنند. او همچین از سران امنیتی رژیم صهیونیستی خواسته است که ایده ها و ابتکارات خطرناک از دیدگاه او را کنار بگذارند.

این گزارش نشان می‌دهد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی به وحشت افتاده و به سران امنیتی و نظامی التماس می کند که از هر نیروی ممکن برای کنترل وزیران خود استفاده کنند.

بر اساس گزارش معاریو، نتانیاهو می خواهد وزیران خود را در خصوص مسائل امنیتی به ویژه وضعیت کنونی قدس، عملیات امنیتی بن غفیر در بیت المقدس شرقی و اختیارات ویژه اسموتریچ در وزارت دفاع آرام کند.

در ادامه این گزارش آمده است: نتانیاهو در حال حاضر با وزرای کابینه خود در واقعیتی جدید زندگی می‌کند، در برابر خواسته‌های بن غفیر و اسموتریچ درمانده می‌ایستد و با تمام توان تلاش می‌کند تا آنها را از خواسته‌های خود منصرف کند.

در این گزارش تاکید شده است که نتانیاهو از سران امنیتی رژیم صهیونیستی خواسته است که بن غفیر را متقاعد کنند که باید اوضاع با اسرای فلسطینی در زندان های این رژیم آرام شود، چرا که هشدارهای امنیتی در خصوص انفجار اوضاع با فلسطینیان نیز به طور فزاینده‌ای افزایش یافته است.

زندان‌های رژیم صهیونیستی به دلیل تصمیم‌های وزیر امنیت داخلی این رژیم شاهد تنش‌های بی‌سابقه‌ای هستند که در آن زندانیان فلسطینی تلاش‌های تل‌آویو برای محدود کردن زندگی خود در داخل زندان‌ها می‌بینند

پیش از این، کانال «کان» اعلام کرد: کابینه نتانیاهو در تلاش است از تشدید تنش‌ها در سرزمین‌های فلسطینی پس از هشدارهای اخیر که احتمال شروع عملیات در ماه رمضان را می‌دهد، جلوگیری کند.

این کانال عبری اعلام کرد که انتظار می رود نتانیاهو ورود شهرک نشینان به مسجد الاقصی را در ماه رمضان محدود کند با این وجود این طرح از سوی بن غفیر و اسموتریچ رد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار