طرح حمایت از مالکیت صنعتی راهی مجمع تشخیص مصلحت نظام شد

نمایندگان مجلس بر مصوبه قبلی خود در ماده ۷۱ طرح حمایت از مالکیت صنعتی اصرار کردند و این طرح برای بررسی نهایی راهی مجمع تشخیص مصلحت نظام شد.

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی برای رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح حمایت از مالکیت صنعتی در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار گرفت و نمایندگان بر مصوبه قبلی خود در ماده (۷۱) این طرح اصرار ورزیدند.

در این ماده از طرح حمایت از مالکیت صنعتی آمده است: در دعاوی مربوط به نقض حق اختراع، درصورتی که اختراع به‌صورت فرآورده باشد، بار اثبات نقض بر عهده مدعی نقض است، اما اگر اختراع به‌صورت فرایند دستیابی به یک فرآورده باشد و مدعی نقض نتواند نقض حق اختراع خود را اثبات کند، چنانچه خوانده مدعی استفاده از فرایند دیگری باشد یا به استناد دلایل متقن از جمله نظریه کارشناسی اطمینان‌آور فرایند دیگری برای دستیابی به فراورده مذکور به غیر از طریق فرایند ثبت شده توسط مدعی نقض، وجود نداشته باشد و خوانده نتواند فرایند مورد استفاده خود را ثابت کند، به نقض حق اختراع محکوم می‌شود.

پیش از این در جلسه علنی ۲ بهمن ماه ۱۴۰۱، کمیسیون حقوقی و قضایی بر مصوبه قبلی خود در تبصره ۲ ماده ۴۰ و ماده ۸۲ این طرح اصرار ورزیده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار