ایجاد کمربندی راهی برای کاهش بار ترافیکی در شهرکرد

شهردار شهرکرد گفت: ما دنبال کمربندی‌های شمالی هستیم که یکی از کمربندی‌ها از سمت تپه بابا‌ولی منظریه به سمت دهکده المپیک، بلوار فرهنگ و بلوار جهاد است و ماشین آلات در حال فعالیت هستند.

محمدحسین واحدیان در جلسه طرح اکرام مساجد که در مسجد سلمان فارسی منظریه برگزار شد با اشاره به خدمات شهرداری اظهارداشت: انتقادات و پیشنهادات و دغدغه‌های مردم را می‌پذیریم و باید اصلاح کنیم، اما از طرفی درخواست داریم که مردم کمک و همیاری کنند تا بتوانیم با مشارکت آن‌ها شهر را آباد کنیم چراکه شهری آباد خواهد شد که مردمانش آن رادوست داشته باشم لذا حس تعلق و دوستی به شهر باید دوطرفه باشد.

وی افزود: به واسطه ارتباطات و تعاملات بتوانیم با مردم ارتباط برقرار کنیم و با کمک خودشان مشکلات شهر را حل کنیم و مردم علاوه‌بر مطالبه‌گری گاهی اوقات به کمک ما بیایند و قدرت مردم به کمک مدیریت شهری بیاید. 


بیشتر بخوانید


شهردار شهرکرد با اشاره به اینکه برگزاری نشست‌های مردمی می‌تواند برای برقراری ارتباط با شهروندان موثر باشد، بیان کرد: آماده‌سازی فضا، سرانه‌های زیربنایی و روبنایی باید توسط اداره‌کل راه و شهرسازی طبق قانون رقم بخورد، اما این اتفاق رخ نداده و با توجه به اینکه دغدغه و مطالبه‌گری همه مردم منظریه است در مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان اتفاق خوبی رخ داده و مصوب شده شهرداری ورود کند و اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی را برای رفع مشکلات اختصاص به شهرداری دهد. 

واحدیان ادامه داد: این اعتبار بازه زمانی دارد و با مشکلاتی مواجه شده، اما با تلاش و پیگیری مجموعه مدیریت شهری طی یک ماه گذشته منجر به انعقاد تفاهم‌نامه شد و به سازمان زمین ملی و مسکن ارجاع شد. 

وی گفت: عمده فرایند اداری پیگیری و مصوبه انجام و برای سال آینده کار را می‌توان قوت بیشتری دهیم. 

شهردار شهرکرد تصریح کرد: در دستور کار داریم که حتما یک فضای اداری در منظریه صورت پذیرد و مرکزی را به عنوان مرکز ناحیه داشته باشیم و مدیر پروژه برای اعتبار تخصیص یافته معرفی خواهد شد و مسیل‌ها و آب‌راه‌ها، پیاده‌رو‌ها و آسفالت از قبل دچار مشکلاتی بوده که پیش‌بینی شده رفع شود. 

عذرخواهی شهردار شهرکرد از کم و کاستی‌ها در بارندگی‌های اخیر

واحدیان با بیان اینکه دو ماه درگیر بارندگی هستیم و سعی وتلاش مان بر این بود که با تجهیزات کم خدمات با کیفیت به مردم ارائه دهیم، افزود: توسعه شهر ما به سمت شمال آمده و شیبی که در شمال شهر وجود دارد اگر تعداد دستگاه‌ها افزایش یابد باز هم روند خدمات کند خواهد بود. 

وی گفت: عدم آماده‌سازی زیرساخت‌ها مزید بر علت می‌شود تا مشکلات بیشتر و خدمات‌دهی زمان‌بر شود و سعی مان بر این بوده با توجه به حساسیت‌ها مسیر بلوار امام علی (ع) بیشترین نیرو‌ها و ماشین‌آلات مستقر شدند. 

شهردار شهرکرد ضمن عذرخواهی از کم و کاستی‌ها در بارندگی‌های اخیر اذعان کرد: تجهیزات بسیار کم بوده، اما تمام تلاشمان خدمت صادقانه به مردم بوده و تقاضا داریم همکاری کنید تا نواقص را در محلات کاهش دهیم و خدمات را در شرایط بحرانی بهتر ارائه دهیم. 

بار ترافیکی کاهش می‌یابد 

واحدیان با اشاره به مشکلات ترافیکی شهرکرد ادامه داد: ما دنبال کمربندی‌های شمالی هستیم که یکی از کمربندی‌ها از سمت تپه بابا‌ولی منظریه به سمت دهکده المپیک، بلوار فرهنگ، بلوار جهاد است و ماشین آلات در حال فعالیت هستند تا دسترسی به سمت غرب راحت‌تر شود و از میدان دفاع مقدس جاده نمایشگاه به کمربندی متصل شود که این دسترسی برقرار شود که بار ترافیکی را کاهش خواهد داد. 

شهردار شهرکرد با اشاره به افزایش تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی تصریح کرد: حمل و نقل عمومی برای خدمات دهی به مردم می‌تواند بسیار موثر باشد و تعداد دستگاه‌های ملکی در حال افزایش است و برای ورود به موقع برای خدمات دهی بهتر خواهد بود.

وی گفت: امسال ۱۶ دستگاه خریداری شده که ۵ دستگاه افزوده و ۱۱ دستگاه دیگر خواهد آمد و ۱۰ دستگاه دیگر هفته گذشته سهمیه اضافه شد که تحولی در مرکز شهر در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی ایجاد خواهد شد. 

شهردار شهرکرد بیان کرد: عمده خدمات بحث زیربنایی است که از اوایل سال آینده آغاز خواهد شد هرچند کار در حال حاضر نیز انجام می‌شود. 

واحدیان ادامه داد: برای ۱۵ اسفند، روز درختکاری در مجموعه تپه‌های اطراف منظریه به صورت ویژه انجام خواهد شد که این فضای سبز مشهود باشد و شکل گیرد و کار را شروع خواهیم کرد و به مردم خدمات خواهیم داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار