ساماندهی ۱۰۵ هزار خانوار عشایری در کشور

معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران از ساماندهی ۱۰۵ هزار خانوار عشایری در کشور خبر داد.

مهدی میزبان  معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران در کارگاه آموزشی نظام بهره‌برداری از منابع جامعه عشایری که با حضور کارشناسان و مسئولان مطالعات ستاد امور عشایر استان‌های کشور در خرم‌آباد برگزار شد، از ساماندهی ۱۰۵ هزار خانوار عشایری در کشور خبر داد.

او هدف از برگزاری این دوره را تهیه و تدوین نظام بهره‌برداری مؤثر و کارا که منجر به بهره‌وری بهتر عوامل تولید در مناطق عشایری شود عنوان کرد.

میزبان گفت: چهار طرح محوری از جمله طرح توسعه گردشگری، توسعه صنایع دستی، زنجیره تولید گوشت قرمز و طرح توسعه، کشت، فرآوری و استحصال گیاهان دارویی در مناطق عشایری تعریف شده که به افراد علاقمند یا دارای صلاحیت برای قعالیت در این حوزه‌ها پس از گروه‌بندی آموزش‌هایی داده می‌شود.

معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران تصریح کرد: برای هر گروه پشتیبان تعریف می‌کنیم که هرکدام از آن‌ها در حوزه‌های تسهیل‌گری، آموزش، توانمندسازی، اخذ تسهیلات، راهبری این افراد شروع به راهنمایی و توانمندسازی و آموزش کرده و با مشارکت هم در یک زنجیره تأمین یک سری شغل‌ها را انجام می‌دهند.

او ادامه داد: ما در یک تمرین مسئولان مطالعات را آماده می‌کنیم که راهبری و مدیریت این چهار طرح را در مناطق عشایری استان‌ها پیش ببرند.

میزبان همچنین با حضور در منطقه عشایری کوهدشت شمالی از توانمندی و ظرفیت‌های گردشگری، صنایع دستی و تولیدات دامی عشایر این منطقه بازدید و بر رفع مشکلات زیرساختی از جمله توسعه راه‌ها و آبرسانی تأکید کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.