اختصاص یک دستگاه اکوکاردیوگرافی پیشرفته به دانشگاه علوم پزشکی مشهد

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یک دستگاه اکوکاردیوگرافی پیشرفته از سوی وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی مشهد اختصاص یافت.

عباس ایزدی مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این دستگاه به ارزش ۷۰ میلیارد ریال با هدف خدمت رسانی به بیماران مجاور و زائر بارگاه منور رضوی تحویل بیمارستان امام رضا (ع) شد.

او با بیان اینکه این دستگاه امکان ثبت اکوکاردیوگرافی از هر دو طریق مری و قفسه صدری را فراهم می‌کند افزود: با توجه به نیاز بیمارستان امام رضا (ع) به دستگاه اکوکاردیوگرافی پیشرفته برای بررسی دقیق‌تر بیماری‌های دریچه‌های قلبی، بیماری‌های مادرزادی قلبی و بررسی وجود یا نبود توده‌ها و لخته‌های قلبی این دستگاه به این مرکز درمانی اختصاص یافت.

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: با توجه به اینکه بیمارستان امام رضا (ع)، مرکز درمانی ویژه در انجام اعمال Tavi (ایمپلنت دریچه قلب به روش کاتتر) در شرق کشور است و مرکز آموزش فوق تخصصی اکو دانشگاه نیز محسوب می‌شود، اختصاص این دستگاه نقش مهمی در جلوگیری از اعزام بیماران نیازمند به خدمات وتوسعه خدمت رسانی خواهد داشت.

ایزدی بیان کرد: اکوکاردیوگرافی به عنوان یک روش غیرتهاجمی به صورت معمول برای تشخیص و ارزیابی بیماری‌های مختلف قلبی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای تشخیص دقیق مشکلات قلبی، در مواردی اکوکاردیوگرافی از طریق مری انجام می‌شود که با توجه به مجاورت مری و قلب، تصاویر شفافی از قلب بدست می‌آید که به خصوص در تشخیص اختلالات آئورت، اختلال عملکرد دریچه‌های مصنوعی و توده‌های دهلیز چپ مفید است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.