سرپرست معاونت صنایع‌دستی استان سمنان:

هنرمندان از مزایای قانون حمایت از فعالان صنایع‌دستی بهره‌مند شوند

سلطانی پور گفت: مسئولان فروشگاه‌های صنایع‌دستی فعال دارای پروانه کسب معتبر با دریافت مجوز می‌توانند مشمول قانون حمایت از هنرمندان و فعالان صنایع‌دستی شوند.

سمانه سلطانی پور سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: مسئولان فروشگاه‌های صنایع‌دستی فعال دارای پروانه کسب معتبر از اتحادیه‌های صنفی می‌توانند با مراجعه به حوزه معاونت صنایع دستی و هنر ها‌ی سنتی با ارائه مدارک لازم مجوز فروشگاه صنایع‌دستی دریافت کنند و مشمول قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع‌دستی شوند.

وی گفت: در استان سمنان تاکنون مجوز ۱۱ فروشگاه شامل ۵ فروشگاه در سمنان و ۶ فروشگاه در شاهرود صادر و زمینه اشتغال بیش از ۲۰ نفر فراهم شده است.

بر اساس ابلاغ دستورالعمل صدور مجوز فروشگاه‌های صنایع‌دستی از سوی وزارتخانه میراث، گردشگر‌ی و صنایع دستی و واگذاری آن به استان‌ها و با استناد به بند پ و تبصره یک ماده سه قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع‌دستی مصوب مجلس شورای اسلامی، مجوز فعالیت این فروشگاه‌ها در استان صادر شد.

بهره مندی از شرایط بیمه‌ای، تسهیلات تعرفه حامل‌های انرژی و بانکی صدور مجوز تأسیس و پروانه تولید کارگاهی، صدور کارت شناسایی صنعتگر صدور گواهی اصالت آثار صنایع دستی و مجوز تأسیس و بهره برداری از خانه‌های صنایع دستی و بازارچه‌های صنایع دستی، صدور مجوز برگزاری حراج آثار فاخر قابل فروش صنایع دستی و هنر‌های سنتی و صدور مجوز برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و بین المللی در زمینه صنایع دستی و هنر‌های سنتی از مفاد قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع‌دستی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار