عرضه‌ ۲۱ هزار عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب

ششمین نمایشگاه کتاب دین با حضور ۱۰۰ ناشر داخلی در حوزه‌های مختلف از ۲۶ بهمن آغاز به کار کرد و ‌تا امروز میزبان علاقه‌مندان بود.

در ششمین نمایشگاه کتاب دین ۲۱ هزار عنوان کتاب که طی سه سال گذشته به چاپ رسیده از سوی ناشران عرضه شده است. برگزاری وبینار‌های تخصصی با هدف آشنایی علاقه‌مندان با رشته‌های سطوح عالی حوزه‌های علمیه خواهران، رونمایی از کتاب‌های ارزشمند دینی و... از جمله برنامه‌های این دوره از نمایشگاه کتاب دین است.

عرضه آثار باکیفیت در نمایشگاه

یاسر احمدوند (معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) در حاشیه بازدید از این نمایشگاه اظهار کرد: ناشران دینی حضور خوبی در این نمایشگاه داشته و غرفه‌ها فعال هستند؛ در ششمین نمایشگاه کتاب دین آثار خوب و باکیفیتی در معرض دید و استفاده علاقه‌مندان قرار دارد. امیدوارم در فرصت باقی مانده تا پایان برگزاری نمایشگاه، شاهد استقبال بیشتری نیز از سوی علاقه‌مندان باشیم و حجم بالایی از آثار منتشر شده به مخاطبان عرضه شود.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، همچنین با اشاره به حمایت‌های این معاونت در برپایی نمایشگاه کتاب دین، بر لزوم مشارکت و همراهی بیشتر نهاد‌های استانی و حوزوی برای رونق بیشتر نمایشگاه و تأمین اعتبارات لازم تأکید کرد.

این نمایشگاه زمینه‌ساز هم‌افزایی ناشران دینی است

علی رمضانی؛ مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران نیز با حضور در محل دائمی نمایشگاه‌های استان قم از این نمایشگاه بازدید و با اعضای اتحادیه تعاونی ناشران و کتابفروشان استان قم دیدار و گفتگو کرد.

وی در این بازدید بیان کرد: برپایی این نمایشگاه بعد از چندین سال، نویدبخش فعالیت جدید و مؤثر در عرضه آثار دینی است. این نمایشگاه زمینه‌ساز هم‌افزایی ناشران دینی است. برپایی این نمایشگاه فرصت خوبی برای هم‌اندیشی ناشران، موضوع‌یابی محققان برای تولید آثار جدید و شناسایی خلأء‌های منشورات دینی و حوزوی است. امیدوارم مردم قم و علاقه‌مندان به حوزه کتاب از آثار ارائه شده ناشران حوزه دین که محصول تلاش مجموعه‌های پژوهشی و فضلای حوزه و دانشگاه است، رضایت داشته باشند.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به کتاب‌های حوزه دین خود را مکلف می‌داند

همچنین محمدحسین ظریفیان، مدیرکل توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از نمایشگاه کتاب دین با بیان اینکه ناشران دینی چه مجموعه‌های دولتی و چه مجموعه‌های غیردولتی با تلاش خود و حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رشد قابل توجهی داشته‌اند، عنوان کرد: این وزارتخانه نسبت به کتاب‌های حوزه دین خود را مکلف می‌داند و اهتمام ویژه‌ای به نشر معارف دینی در حوزه‌های مختلف و به زبان‌های مختلف دارد. نشر اخلاق «حسنه» و فضیلت‌های اخلاقی از ماموریت‌های اساسی این وزارتخانه است.

گفتنی است در این نمایشگاه، عموم مردم تا ۳۰۰ هزار تومان، دانشجویان و طلاب تا ۴۰۰ هزار تومان و استادان حوزه علمیه و اعضای هیأت علمی دانشگاه تا ۶۰۰ هزار تومان بن کارت خرید کتاب دریافت کرده اند.

بازدیدکنندگان ششمین نمایشگاه کتاب دین با نصب نرم افزار اختصاصی «نمایشگاه کتاب» در بستر کافه بازار می‌توانند نشانی کتاب‌ها یا ناشران مورد نیاز خود را در نمایشگاه کتاب دین جست و جو کنند.

ششمین نمایشگاه کتاب دین از ۲۶ بهمن آغاز به کار کرده و تا امروز اول اسفند ١٤٠١ صبح‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و عصر‌ها ۱۶ تا ۲۱ میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی خواهد بود و زمان فعالیت نمایشگاه تمدید نخواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار