انتقاد محمد البخیتی از ساخت فیلم معاویه توسط رژیم آل سعود

عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن تاکید کرد هدف کانال ام ابی سی از ساخت فیلم معاویه ایجاد فتنه میان مسلمانان است.

محمد البخیتی عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن در توئیتی نوشت: هدف کانال ام ابی سی از ساخت فیلم معاویه، دامن زدن به فتنه میان مسلمانان و گمراه ساختن آنهاست. از این رو باید با درایت و به دور از تنش و اهانت، واقعیت‌ها را بیان کنیم. خداوند در قرآن کریم فرمود امامان دو دسته هستند؛ یک دسته به دستور شیطان, (مردم را) به آتش دعوت می‌کنند و گروه دیگر مردم را به بهشت فرامی خوانند.

پیش از این «مقتدی صدر»، رهبران جریان صدر عراق از شبکه MBC رژیم سعودی خواست پخش سریال ساخته شده درباره «معاویه بن ابی سفیان» را متوقف کند. صدر در توئیتی نوشت: «معتقدم شایسته‌تر و بهتر است بلکه واجب است که شبکه MBC از پخش سریال درامی درمورد (معاویه) صرف‌نظر کند. معاویه راس فتنه طائفی و نخستین کسی است که برای دشنام به صحابه قانون وضع کرد، معاویه اولین فردی است که بر امام زمان خود خروج کرد و وحدت اسلامی را برهم زد و صحابه رضوان الله تعالی علیهم را به قتل رساند.»

رهبر جریان صدر اظهار دشت: «پخش این سریال‌ها در تضاد با سیاست‌های جدید عربستان است لذا توجه آن‌ها را جلب می‌کنم که نیازی به جریحه‌دار کردن احساسات برادران مسلمان‌تان در مشرق و مغرب زمین نیست.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
بلدن دوربین به دست بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
تو دست اندکاران فاجعه جانشینی پیغمبر معاویه چهارمیه
آخرین اخبار