سختگیری سازمان محیط زیست در برخورد با صنایع پتروشیمی

مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست گفت: نرخ تعیین آلایندگی ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده بین ۰.۵، یک و ۱.۵ تصویب شده است.

هلنا کعبی مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست گفت: واحد‌های صنعتی که حدود مجاز آلایندگی سازمان حفاظت محیط زیست را رعایت نمی‌کنند، مشمول فرآیند‌های مجازاتی این سازمان می‌شوند، همچنین واحد‌هایی که در حوزه بهینه سازی مصرف انرژی، رفع آلایندگی و مدیریت منابع خوب کار کرده باشند در شمول صنایع سبز قرار می‌گیرند.

وی افزود: مطابق تبصره ۷ ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده، هزینه اقداماتی که در راستای کاهش و رفع آلایندگی انجام می‌شود با تایید سازمان حفاظت محیط زیست از جرایم و عوارض واحد‌های صنعتی کسر خواهد شد.

مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست گفت : به تازگی نرخ تعیین آلایندگی ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده بین ۰.۵، یک و ۱.۵ تصویب شده و به زودی ابلاغ می‌شود.

کعبی خاطرنشان کرد: تبصره ۷ این ماده به سازمان حفاظت محیط زیست اجازه می‌دهد اقداماتی را که در راستای کاهش و رفع آلایندگی انجام گرفته را تایید و هزینه‌های انجام شده در راستای این اقدامات را از جرایم و عوارض واحد‌ها کسر کند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار