سفیر روسیه در آمریکا:

واشنگتن در پی بحران‌سازی در جنگ اوکراین است

سفیر روسیه در آمریکا در واکنش به اظهارات کاملا هریس عنوان کرد که لفاظی‌های او با هدف بحران‌سازی در جنگ اوکراین صورت گرفته‌ است.

آناتولی آنتونوف امروز (یکشنبه) گفت: واشنگتن در تلاش است مسکو را اهریمنی جلوه دهد و با طرح اتهام جنایت علیه بشریت به بحران اوکراین دامن بزند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سفیر روسیه در آمریکا افزود: هیچ شکی وجود ندارد که هدف اصلی واشنگتن از این لفاظی‌ها ایجاد بحران در جنگ اوکراین است.

کامالا هریس، معاون رئیس جمهوری آمریکا دیروز (شنبه) گفت که دولت جو بایدن رسما به این نتیجه رسیده که روسیه در جریان جنگ یک ساله در اوکراین مرتکب «جنایت علیه بشریت» شده است.

دولت آمریکا مدعی است سازمان‌های مورد حمایت آژانس توسعه بین‌المللی این کشور از زمان آغاز جنگ در اوکرین بیش از ۳۰ هزار جنایت جنگی را به ثبت رسانده‌اند  اما کمیسیون تحقیق تحت حمایت سازمان ملل متحد در ارتباط با اوکراین نیز گفته است که جنایات جنگی را شناسایی کرده، اما هنوز به این نتیجه نرسیده که آیا این جنایات علیه بشریت است یا خیر.

روز جمعه نخستین سالگرد حمله روسیه به اوکراین خواهد بود؛ جنگی که به کشته شدن ده‌ها هزار نفر شده و آوارگی میلیون‌ها نفر منجر شده و نظام جهانی را تحت تاثیر قرار داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار