تحلیل تکنیکال شاخص‌های بورس؛

روند بلند مدت شاخص کل صعودی است

کارشناس بازار سرمایه گفت: شاخص کل از روند نزولی خود خارج شده و روند بلند مدت آن دیگر صعودی است، اما در کوتاه مدت انتظار اصلاح می‌رود.  

آقای اشکان حسینی گفت: شاخص کل با محرک قیمت‌های جهانی و دلار در ابتدای نیمه دوم سال حرکت خود را شروع کرد و سپس وارد اصلاح شد. در حال حاضر شاخص کل از روند نزولی خود خارج شده و روند بلند مدت آن دیگر صعودی است، اما در کوتاه مدت انتظار اصلاح حداقل تا محدوده حمایت اول می‌رود. در حمایت اول بازار ارزنده است، اما به علت پایین بودن ارزش معاملات احتمال کاهش تا حمایت دوم را هم باید در نظر گرفت. بعد از مشاهده نوع واکنش در حمایت اول می‌توان در مورد احتمال وقوع سناریو آبی یا قرمز (مشخص شده در شکل) نظر قطعی‌تری داد.

او در ادامه افزود: مقاومت‌های شاخص کل محدوده ۱.۸۶۰-۱.۸۲۰ میلیون واحد و حمایت‌های آن، اول محدوده  ۱.۵۰۵-۱.۴۸۵ میلیون واحد و دوم ۱.۴۱۰  میلیون واحد در نظر گرفته شده است.روند شاخص کل بورس
حسینی در رابطه با شاخص هم وزن می‌گوید: شاخص هم وزن در حرکت صعودی آبان رشد بیشتری نسبت به شاخص کل داشت و توانست مقاومت‌های مهم خود را از پیش رو بردارد و از نزدیکی سقف تاریخی سال ۹۹ خود، وارد اصلاح شد. شاخص هم وزن پتانسیل اصلاح بیشتری نسبت به شاخص کل دارد، اما نهایتا امکان اصلاح تا حمایت دوم (مشخص شده در شکل) را دارد.

روند شاخص کل هم وزن بورس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار