هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره احتمال همه‌گیری جدید در آفریقا

سازمان جهانی بهداشت درباره شیوع ویروس ماربورگ و احتمال وقوع همه گیری جدید در قاره آفریقا هشدار داد.

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد خطر شیوع گسترده ویروس ماربورگ که شبیه ویروس ابولاست در قاره آفریقا وجود دارد. این سازمان افزود، در صورتی که اقدام فوری برای کنترل شیوع این ویروس صورت نگیرد، احتمال تبدیل شدن این بیماری به همه گیری جدید بعید نیست.

براساس گزارش العربیه، این سازمان، دانشمندان را از سراسر جهان برای تشکیل جلسه و بررسی راه حلی برای شیوع این بیماری دعوت کرد.

تب شدید، ضعف بدن، حالت تهوع و اسهال از جمله عوارض این بیماری است که تاکنون جان ۹ نفر را گرفته است. این سازمان، تیم‌های تحقیقاتی به مناطقی که موارد ابتلا به ویروس ماربورگ در آن‌ها ثبت شده است، اعزام کرد تا افراد مبتلا را قرنطینه کنند. دانشمندان ۵۶ سال پیش، نخستین بار این ویروس را در زمان شیوع آن در بین کارکنان یک آزمایشگاه در ماربورگ و فرانکفورت آلمان شناسایی کردند.

این ویروس می‌تواند باعث مرگ ۲۴ درصد تا ۸۸ درصد مبتلایان شود. علائم ابتلا به ماربوگ با سردرد شدید و بی حالی و نیز درد‌های عضلانی آغاز می‌شود و به تدریج باعث ضعف شدید و دیگر علائم شده و در نهایت جان فرد مبتلا را می‌گیرد.

تاکنون هیچ واکسن یا دارویی برای درمان این ویروس پیدا نشده است، اما کارشناسان توصیه می‌کنند از همان دارو‌های درمان ابولا استفاده شود. موضوع خطرناک آن است که اجساد جان باختگان حتی پس از دفن شدن هم می‌تواند عامل شیوع این ویروس باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار