اگر انسان ها ارزش خود را بدانند استعمارگری ها در جامعه از بین می رود

امام جمعه موقت اندیمشک گفت: اگر افراد بدانند چه جایگاه بزرگی دارند و نسبت به شخصیت خود معرفت داشته باشند، دچار خطا و گرفتاری‌ها نمی‌شوند.

حجت الاسلام احمد محمدیان امام جمعه موقت اندیمشک ضمن تبریک مبعث پیامبر اسلام (ص) گفت: تمام گناهان جوامع بشری اول به خود انسان‌ها برمی گردد که از شخصیت خود غافل شده و جایگاه انسانیت خود را نمی‌دانند، اگر انسان بفهمد چقدر ارزش دارد استعمارگری‌ها و خون ریختن‌ها در جامعه از بین خواهد رفت و مردم به یکدیگر احترام می‌گذارند، اخلاق در تمام مسائل جامعه زبانزد شده و جامعه به گونه‌ای حرکت خواهد کرد که پیامبر اسلام از ما انتظار دارد.

او می‌گوید: پیامبر اسلام (ص) الگوی حسنه‌ای برای تمام افراد جامعه است بنابراین از افرادی که در اجتماع زندگی می‌کنند انتظار دارد امتش نگذارند جامعه دچار پیری شود، جامعه‌ای جوان و با فکری پویا توام با یاد خدا و سرزنده و قدرتمند بسازند.

حجت الاسلام محمدیان بابیان اینکه قدرت طلبی‌ها و استعمارگری‌های شخصی برخی از مسئولین در حکومت اسلامی پیامبر (ص) جایگاهی ندارد، گفت: برخی مسئولین قدرت طلبی‌ها و زیاده خواهی‌های شخصی وحزبی را کنار بگذارند و به گونه‌ای حرکت کنند که به عنوان خادم مردم باشند.

امام جمعه موقت اندیمشک گفت: پیامبر خود و فرزندانش از امکانات بالای در آن زمان وجود داشت کمترین استفاده را داشتند و به گونه‌ای حکومت کردند که اگر یک شخص فقیر به نزد ایشان می‌رفت از درون آه نمی‌کشید که با سوء استفاده از مسئولیت در حکومت اسلامی برای خود خانواده و یا حزب سیاسیشان بهترین استفاده‌ها را می‌برند.

حجت الاسلام محمدیان با اشاره به اینکه در حکومت اسلامی مردم هدف هستند و حکومت ابزار، گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) از مسئولین اسلامی انتظار دارد حول محور الهی حرکت کنند نه برای خودکامگی‌ها و بالا آمدن حزب و گروهی که دارند و به گونه‌ای رفتار نکنند که مردم را به عنوان ابزار و در مواقعی که مورد نیازشان است مورد استفاده قرار دهند، مردم ما تفاوت بین اخلاص و ریاکاری را به خوبی متوجه می‌شوند به همین دلیل ضرورت دارد مسئولین در گفتار، رفتار و اعمال خود اخلاص داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.