طنین موسیقی اصفهان در جشنواره فجر می‌پیچد

شب موسیقی مکتب اصفهان، امشب در سی و هشتمین دوره جشنواره موسیقی فجر برگزار می‌شود.

علی عطریان رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان بابیان اینکه گفت: بر اساس تعامل و پیگیری‌های چندماهه این فرصت ایجاد شد که ساعت ۲۱:۳۰ امشب برنامه شب موسیقی مکتب اصفهان در سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر به میزبانی تالار رودکی تهران برگزار شود.

او با تأکید بر اینکه این برنامه، تنها شب موسیقی است که در جشنواره موسیقی فجر اجرا می‌شود اظهار کرد: یکی از برنامه‌های شب موسیقی مکتب اصفهان، اجرای آواز استاد سیدرضا طباطبایی از شاگردان مرحوم استاد تاج اصفهانی با جواب آواز استاد سعید مزدک از شاگردان مرحوم استاد جلیل شهناز است که رنگ و بوی تارنوازی و جواب آواز ویژه خودش را دارد.


رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: بخش دیگری از برنامه به دو نوازی یک ساز کوبه‌ای و نی استاد حسن منصوری از ردیف دانان به نام مکتب اصفهان و از شاگردان استادان حسن کسایی و کاظمی اختصاص دارد.


او اضافه کرد: بخش دیگر برنامه که نشانه سرزنده بودن موسیقی در اصفهان است اجرای ملودی‌های ایرانی با سازی است که به ظاهر قابلیت موسیقی ایرانی ندارد و استاد قناعت با این ساز تک‌نوازی می‌کند.
رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: اسماعیل آذر، مجری اصفهانی و آشنا به موسیقی و ادبیات، بین هر بخش برنامه به معرفی یکی از چهره‌های مطرح موسیقی مکتب اصفهان می‌پردازد.


عطریان اضافه کرد: جشنواره موسیقی فجر جشنواره‌ای رقابتی است که گروه‌های مختلفی در گروه نوازی، تک‌نوازی، ارکسترال و ساز کلاسیک غربی و ... در آن به رقابت می‌پردازند و اینکه اصفهان یک بخش ویژه را به‌صورت غیررقابتی به‌عنوان یکی از زمینه‌های معرفی یکی از ریشه‌های موسیقی ایرانی در آن برگزار می‌کند، اتفاقی ارزشمند است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.