کره شمالی: پاسخ بی سابقه‌ای به اقدامات آمریکا و کره جنوبی می‌دهیم

پیونگ یانگ امروز جمعه واشنگتن و سئول را تهدید کرد پاسخ دائمی و قدرتمندی به اقدامات تحریک آمیز آن‌ها خواهد داد.

اقدامات تحریک آمیز آمریکا و کره جنوبی در شبه جزیره کره با واکنش بسیار تند پیونگ یانگ همراه شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کره شمالی امروز (جمعه) واشنگتن و سئول را تهدید کرد در صورت اجرایی کردن رزمایش‌های نظامی خود پاسخ دائمی قدرتمند و بی سابقه‌ای را به اقدامات تنش آفرین این دو متحد خواهد داد.

در بیانیه کره شمالی با انتقاد از رویکرد جانبدارانه سازمان‌های بین المللی و عدم توجه به اقدامات تحریک آمیز دشمنان آمده است: در صورتی که شورای امنیت سازمان ملل که تحت نفوذ آمریکا است اقدام به ادامه اعمال فشار بر پیونگ یانگ کند، ما اقدامات نظامی مضاعفی را انجام خواهیم داد.

این بیانیه پس از آن منتشر می‌شود که سئول و واشنگتن توافق کرده اند رزمایش نظامی سالانه خود را امسال با هدف مقابله بهتر با تهدیدات هسته‌ای و موشکی کره شمالی با گستردگی و شدت بیشتری انجام دهند.

وزارت دفاع کره جنوبی امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد دو متحد قرار است هفته آینده در واشنگتن درباره چگونگی بهره مندی از تسلیحات هسته‌ای آمریکا و انجام رزمایش بهاره در کره جنوبی گفتگو کنند.

سئول از مدت‌ها قبل اعلام کرده بود به دنبال استفاده از سپر تسلیحات هسته‌ای آمریکا به منظور ایجاد بازدارندگی در مقابل پیونگ یانگ است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
در عرصه نظامی کره شمالی از میدان وسیعی برخوردارنیست و توان اقتصادی پایینی دارد متکی به چین و روسیه هست و هرگز درگیری غیرمتعارف دست نمیزند میداند بلافاصله نابود میشود و حتی جنگ فراتر رفته و قدرتهای بزرگ به جنگ هسته ای روی میاورند فقط در حد یک تهدید ناشی از ترس است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
آمریکا تا کره زمین رو به آتیش نکشونه آروم نمیگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
یکی از احمق ترین کشور ها کره جنوبیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
تحرکات وفتنه انگیزی آمریکادرشبه جزیره کره منجربه وقوع جنگ بین دوکره شمالی وجنوبی ومنطقه فراترازآن میشود.آمریکادرآستانه ورود وجرقه زدن جنگ اتمی قراردارد.بارهاکره شمالی اذعان کرده که توان رصدومقابله باآمریکاومتحدانش رادارد.برای کره شمالی گزینه آخرجنگ اتمی وازبین بردن دسیسه چینی آمریکاخواهدبود.کره شمالی ثابت کرده که ملت ودولت روزهای فراسخت وبزرگ است ودرمقابل ژاپن وکره جنوبی وآمریکا بالعکس این نمودتاریخی است.
آخرین اخبار