رییس فدراسیون والیبال:

منابع مالی نباید برطبق لابی‌گری تقسیم شود

رییس فدراسیون والیبال گفت: اطلاعات موثق حاکی از آن است که منابع مالی وزارت ورزش برای فدراسیون ها بر اساس لابی‌گری و از طریق فشار بر نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقسیم می شود.

محمد رضا داورزنی رییس فدراسیون والیبال  روز پنج‌شنبه در مجمع عمومی سالیانه فدراسیون والیبال در مشهد با بیان اینکه اطلاعات موجود نشان می دهد منابع مالی وزارت ورزش برای فدراسیون ها بر اساس لابی‌گری و از طریق فشار بر نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقسیم می شود. گفت: از کمیته المپیک و وزارت ورزش درخواست داریم با این معضل برخورد کند تا سهم فدراسیون ها از منابع به درستی تحقق یابد.

وی ادامه داد: والیبال از یک رشته دسته سومی پیش از انقلاب به یک رشته دارای جایگاه بین‌المللی در زمان حال تبدیل شده که نشان از رشد قابل قبول این رشته ورزشی داشته است.

داورزنی با اشاره به اعزام ۴۱۵ ورزشکار این رشته به مسابقات بین‌المللی در سال گذشته، گفت: تمام این اتفاقات در شرایط سخت تحریمی انجام گرفته و هیچ رقابت بین‌المللی به دلیل مشکلات مالی لغو نشده است.

رییس فدراسیون والیبال تصریح کرد: با اقدامات انجام گرفته و جذب حامیان مالی، وابستگی های خود به منابع مالی دولتی را به حدود ۲۰ درصد مخارج رسانده ایم و سعی داریم این استراتژی را در هیات های استانی نیز اجرایی کنیم.

وی با اشاره به اهداف پیش روی فدراسیون والیبال خاطرنشان کرد: در سال آتی تلاش خواهیم کرد نمایندگان والیبال بانوان را برای نخستین بار به رقابت های جهانی اعزام کنیم ، البته در این خصوص نیازمند حمایت های وزارت مربوطه هستیم.

داورزنی گفت: از ابتدای سال آینده تا اواسط مهر، روزانه حدود ۳۰۰ بازیکن جهت حضور در رقابت های بین المللی، در اردوی تیم های ملی قرار خواهند داشت که با توجه به هزینه های جاری برای هر فرد روزانه یک میلیون تومان هزینه خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.