توزیع بیش از ۱۴ هزار تن کالای اساسی امسال در لرستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۱۴ هزار و ۳۹۲ تن کالای اساسی شامل پنج هزار و ۵۳۸ تن برنج، پنج هزار و ۵۵۴ تن شکر، ۲ هزار تن مرغ و یک هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز منجمد امسال در استان توزیع شده است.

 سید عماد شاهرخی رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان روز پنجشنبه در جلسه تنظیم بازار استان اظهار کرد: این اقلام با نرخ مصوب دولتی توزیع شده و هم اکنون نیز پنج هزار و ۷۶۳ تن برنج، ۲ هزار و ۵۵۰ تن شکر، ۲ هزار و ۲۰۰ تن گندم، ۲۰۰ تن گوشت قرمز منجمد، ۳۰ هزار تن ذرت وارداتی، ۲۰ هزار تن جو وارداتی و ۱۲ هزار تن کنجاله سویا وارداتی در استان موجود است.

او افزود: یک هزار و ۲۷۰ تن برنج، ۳۸۸ تن شکر ویژه مصارف خانگی، یک هزار و ۵۰۰ تن شکر زنبور داران، ۲ هزار و ۲۰۰ تن مرغ منجمد و ۲۰۰ تن گوشت قرمز منجمد نیز در حال حاضر آماده توزیع می‌باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: در راستای تنظیم بازار، طی ماه منتهی به سال نو هر کیلوگرم برنج تایلندی ۱۸ هزار تومان، برنج هندی ۳۵ هزار تومان، شکر ۲۰ هزار تومان، مرغ منجمد ۵۰ هزار تومان و گوشت قرمز منجمد ۱۵۵ هزار تومان توزیع خواهد شد.

شاهرخی بیان کرد: لرستان ماهانه به چهار هزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ و یک هزار و ۶۵۰ تن تخم مرغ نیاز دارد که به ترتیب ۶ هزار و ۲۰۰ تن و ۸۳۰ تن از این ارقام را تولید می‌کند بنابراین مازاد آن به استان‌های دیگر صادر و کسری نیز وارد می‌شود.

او گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۹۵ هزار و ۷۰۷ مورد بازرسی از بازار استان صورت گرفته که در این راستا ۶ هزار و ۲۵ پرونده پرونده با ۸۱۴ میلیارد ریال تخلف تشکیل شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.