اجرای طرح آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها در مدارس اردکان

رئیس اداره بهزیستی اردکان از اجرای طرح آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها در مدارس این شهرستان خبر داد.

جمال پایه دار رئیس اداره بهزیستی اردکان گفت: امسال یک هزار و ۴۴۰ نفر از دانش‌آموزان مقاطع پایه دهم و یازدهم ۱۰ دبیرستان دخترانه و پسرانه شهرستان تحت پوشش  طرح آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها قرار گرفتند.

او آگاه‌سازی را نخستین گام مثبت بر رفتار و عملکرد جامعه در راستای ارتقای کیفیت زندگی دانست و گفت: انتقال دانش و مهارت‌ها می‌تواند نقش مهمّی در آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها به ویژه در قشر دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان مملکت داشته باشد.

پایه دار اظهار کرد: در این طرح مباحثی همچون پیشگیری از بیماری‌ها و معلولیت‌ها، سلامت دستگاه عضلانی و اسکلتی، سلامت چشم، سلامت شنوایی، بیماری‌های ژنتیک، پیشگیری از حوادث غیرترافیکی و پیشگیری از حوادث ترافیکی به دانش‌آموزان آموزش داده شده است.

رییس بهزیستی اردکان ضمن قدردانی از همکاری ارزشمند آموزش و پرورش و مدیران مدارس در اجرای این طرح ادامه داد: همه مربیان این طرح در دوره آموزشی تسهیلگری معاونت پیشگیری بهزیستی استان که نیمه ابان ماه در محل مرکز تحقیقات ژنتیک میبد برگزار شد، شرکت کردند.

او یادآور شد: امیدواریم با آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها در آینده‌ای نزدیک شاهد تحول خوبی در ارتقاء دانش و کاهش معلولیت‌ها باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.