طوفان در نیوزیلند ۵ کشته بر جا گذاشت

پلیس نیوزیلند اعلام کرد به دنبال وقوع طوفان در این کشور پنج نفر جان خود را از دست دادند.

پلیس نیوزیلند روز پنجشنبه اعلام کرد به دنبال وقوع طوفان که به تخلیه ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر در این کشور منجر شد، پنج نفر جان باختند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، به گفته پلیس جسد چهارمین قربانی که ظاهرا یک کودک بوده که بر اثر بالا آمدن سطح آب جان باخته، پیش‌تر در روستای اکسدال در ساحل شرقی کشور کشف شد.

به گفته مقامات نیوزیلند، سه نفر دیگر در مناطق طوفان زده جان باخته بودند. یک نفر در مکانی که یک آتش نشان بر اثر فرو ریختن خانه‌ای در جریان باران‌های سیل آسا در وست اوکلند ناپدید شده بود و دو نفر دیگر در منطقه هاوکیز بی در جزیره نورد جان باخته بودند.

ارتش نیوزیلند سه فروند بالگرد ان ایچ ۹۰ در منطقه هاوکیز بی که به شدت از طوفان آسیب دیده است، مستقر کرده است. آن‌ها در آنجا کارگران، خانواده‌ها یا حیوانات اهلی را که برای فرار از بالا آمدن آب روی سقف خانه جای گرفته بودند، نجات دادند.

باد‌های شدید و باران‌های سیل آسا به جزیره نورد که بیش از سه چهارم پنج میلیون جمعیت کشور در آنجا زندگی می‌کند، آسیب زده و موجب جاری شدن سیل و رانش زمین شده است.

مقامات اندازه گیری وسعت خسارات در شهر‌های دور افتاده که در آنجا آب جاده‌ها را با خود برده و ارتباطات را قطع کرده است، آغاز کردند.

وزیر مدیریت فوریت‌های نیوزیلند اعلام کرد حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر آواره و ۱۶۰ هزار نفر نیز از داشتن برق محروم شده اند هر چند که برق به تدریج وصل می‌شود.

طوفان گابریل هشتم فوریه در سواحل شمال شرق استرالیا در دریای کوریل شکل گرفت و سپس اقیانوس آرام جنوبی را درنوردید.
به گفته دانشمندان، این طوفان از دریا‌هایی که به طور استثنایی بر اثر تغییرات آب و هوایی گرم شده اند و پدیده نینا تغذیه می‌شود و بی نظمی آب و هوایی به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار