مقاوم‌سازی ۳۳ درصد واحد‌های مسکونی روستایی در آذربایجان‌غربی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون ۳۳ درصد از واحد‌های مسکونی روستایی در استان مقاوم‌سازی شده است.

جعفر برزگر مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: از مجموع ۲۵۸ هزار و ۴۴۵ واحد مسکونی روستایی در استان تنها ۹۳ هزار و ۴۱۴ واحد مقاوم‌سازی شده است که این تعداد شامل ۳۳ درصد واحد‌های مسکونی است.

وی با بیان اینکه شاخص مقاوم‌سازی مسکن روستایی وضعیت مطلوبی ندارد، افزود: مشارکت کم بانک‌های عامل یکی از مهمترین دلایل استقبال نکردن روستاییان برای مقاوم‌سازی است.

برزگر اضافه کرد: سخت‌گیری بانک‌ها در اجباری‌بودن ۲ ضامن کارمند برای پرداخت تسهیلات با وجود مشکل پیداکردن ضامن کارمند برای روستاییان عملاً عملیات مقاوم‌سازی را با تأخیر مواجه کرده است.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای امسال تاکنون ۸ هزار پرونده مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی روستایی برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند که تاکنون تنها هزار و ۵۰۰ پرونده تصویب شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: ۸۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده از زلزله ۱۳ مهر خوی در حال بازسازی و مقاوم‌سازی است که تاکنون نزدیک به ۶۰ واحد به پایان رسیده و تحویل مردم شده است و بقیه واحد‌ها هم از ۸۰ درصد پیشرفت برخوردارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.