واحد «تیم خورخه»، ابزار رژیم صهیونیستی برای دخالت در انتخابات دیگر کشور‌ها

نشریه گاردین در گزارشی به معرفی واحد ویژه رژیم صهیونیستی که وظیفه دخالت و دستکاری انتخابات ریاست جمهوری در دیگر کشور‌ها را دارد، پرداخت.

واحد "تیم خورخه" (Team Jorge) در رژیم صهیونیستی، نرم افزار‌های نفوذ به رایانه ها، شبکه‌های اجتماعی و تلفن‌های همراه را می‌فروشد و همچنین امکان دسترسی به لشکری از حساب‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی را فراهم می‌آورد.

این روزنامه نوشت این واحد صهیونیستی در شماری از انتخابات ریاست جمهوری در جهان، به دستکاری مشغول بوده است و تال حنان (Tal Hanan)، مدیر این گروه می‌گوید با ابزار‌های این واحد، در ۳۳ انتخابات ریاست جمهوری، به صورت مخفیانه دخالت و دستکاری شده است.

به نوشته گاردین، تال حنان که قبلا عضو نیرو‌های ویژه ارتش رژیم صهیونیستی بود، اکنون با نام مستعار "خورخه"، به صورت خصوصی دو دهه است که به دستکاری در انتخابات کشور‌ها مشغول است.

به نوشته روزنامه گاردین، فعالیت‌های پنهان حنان و همکارانش که به "تیم خورخه" مشهور شده اند در عملیات مشترک خبرنگاران کاوشگر که خبرنگاران روزنامه‌های لوموند فرانسه، اشپیگل آلمان، ال پائیس اسپانیا و این روزنامه نیز در آن عضوند، افشا شد.

گاردین نوشت تیم خورخه با قرارداد با احزاب، سازمان‌های امنیتی و شرکت ها، در "عملیات سیاه"، از جمله انتشار اخبار و اطلاعات دروغ در جهان دست دارد. این روزنامه نوشت عملیات این شرکت رژیم صهیونیستی، در آفریقا، آمریکای جنوبی و مرکزی، آمریکا و اروپا انجام شده است و مثلا نرم افزار "راه حل‌های پیشرفته اثر رسانه‌ای " (Advanced Impact Media Solutions) یا "ایمز" (Aims) این شرکت می‌تواند مهار ۳۰ هزار کاربر جعلی در اینترنت را به صورت برخط در دست گیرد.

روزنامه گاردین نوشت نرم افزار "ایمز" می‌تواند لشکری از هزاران کاربر دروغین را در شبکه‌های اجتماعی توئیتر، لینکدین، فیس بوک، تلگرام، جی میل، اینستاگرام و یوتیوب فراهم آورد. به نوشته گاردین، محصولات "تیم خورخه" همچنین قادرند شمار حساب‌های خریداران شرکت آمازون و ایر بی ان بی (Airbnb) را هم به دست آورند. این روزنامه نوشت عملیات خبرنگاران کاوشگر در افشا اقدامات سیاه این شرکت رژیم صهیونیستی را یک موسسه غیر انتفاعی فرانسوی با نام "داستان‌های ممنوعه" (Forbidden Stories) سازمان داده که حامی خبرنگاران ترور شده، تهدید شده و زندانی شده است.

به نوشته گاردین، تال حنان برای "کمبریج آنالیتیکا" (Cambridge Analytica) در انتخابات سال ۲۰۱۵ در نیکاراگوئه کار کرده است.

وی همچنین در حدود ۲۰ کشور از جمله آمریکا، هند، سنگال، امارات متحده عربی، مکزیک، سوئیس، آلمان، کانادا و انگلیس هم کار کرده است. این روزنامه نوشت پس از این که موضوع حساب‌های جعلی این شرکت رژیم صهیونیستی افشا شد، این هفته شرکت متا (Meta)، مالک فیس بوک، حساب‌های مرتبط با "ایمز" را که ربات‌ها اداره می‌کنند، حذف کرد.

کمبریج آنالیتیکا، یک شرکت است که با ترکیب داده‌کاوی و تحلیل داده‌ها در فرایند‌های انتخاباتی و سیاسی، خدماتی مربوط به ارتباطات راهبردی ارائه می‌دهد. این شرکت در سال ۲۰۱۳ با هدف شرکت در انتخابات آمریکا تأسیس شد و در سال ۲۰۱۴ در ۴۴ انتخابات در آمریکا دخالت داشت. این شرکت تا سال ۲۰۱۳ به اسناد محرمانه وزارت دفاع انگلیس دسترسی و در گذشته قراردادی با وزارت امور خارجه آمریکا داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار