ضرورت تسهیل امکان استفاده از ظرفیت‌های کتابخانه‌های عمومی در اردبیل

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل تسهیل امکان استفاده از ظرفیت‌های کتابخانه‌های عمومی برای میزبانی رخداد‌ها را از اهم تعهدات کتابخانه‌های استان عنوان کرد.

پروانه رضاقلیزاده تسهیل امکان استفاده از ظرفیت‌های کتابخانه‌های عمومی برای میزبانی رخداد‌های فرهنگی، عضوگیری رایگان کارکنان، تأمین قفسه کتاب و نشریه و تجهیزات کتابخانه‌ای را از اهم تعهدات کتابخانه‌های استان عنوان کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مابین کارخانجات سبلان پارچه و کتابخانه‌های استان اردبیل اظهار کرد: زحمات مدیریت اجرایی در بحث فعالیت محرز در حوزه مهم فرهنگی و اجتماعی کاملا ملموس بوده و بی‌شک مدیریت قوی و ماهرانه در این زمینه، آینده‌ای روشن را برای کارخانجات تداعی می‌کند.

رضاقلیزاده ادامه داد: این تفاهم‌نامه با رویکرد بهره‌وری توأمان از ظرفیت‌های طرفین به منظور اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی برای شرکت گسترده جامعه کتابخوان در طرح‌های فرهنگی علی الخصوص مسابقات و جشنواره‌های کتابخوانی است.

او افزود: توانمندسازی کارکنان و خانواده‌های آنان از طریق همه‌گیر نمودن امر مطالعه و زمینه‌سازی برای عضویت اقشار مختلف در کتابخانه‌های عمومی و استفاده از ذخایر عظیم منابع مکتوب کتابخانه‌های عموم از اهداف مهم و محور‌های اصلی این تفاهم‌نامه برای هزار پرسنل با حدود ۴ هزار خانوار است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل تسهیل امکان استفاده از ظرفیت‌های کتابخانه‌های عمومی برای میزبانی رخداد‌های فرهنگی، عضوگیری رایگان کارکنان، تأمین قفسه کتاب و نشریه و تجهیزات کتابخانه‌ای را از اهم تعهدات کتابخانه‌های استان عنوان و گفت: امید می‌رود با اقدامات به عمل آمده به تحقق اهداف مورد نظر در کارخانجات و کتابخانه‌های عمومی دست یابیم.

مدیریت اجرایی کارخانجات سبلان پارچه اردبیل نیز ضمن تقدیر و تشکر از اداره کل کتابخانه‌های استان به منظور همکاری و مشارکت تنگاتنگ با کارخانجات اظهار کرد: با توجه به مسائلی که عمده پرسنل به آن مبتلا هستند و نیاز مبرم به ارتقای آگاهی‌ها و مهارت‌های عمومی، فرهنگی و اجتماعی در کارخانجات، به دنبال برگزاری برنامه‌ها و طرح‌های متعدد با محوریت حل مشکلات و دغدغه‌های کارکنان بوده و در این راستا تمام تلاش خود را برای کمک‌رسانی به مجموعه به‌کار خواهیم گرفت.

محمدباقر حاجی‌محمدی افزود: در حال حاضر همکاری تنگاتنگ با دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف با احصاء و شناسایی ملزومات کارکنان محقق شده و امید می‌رود شاهد دستیابی به نتایج و خروجی‌های ملموس در این زمینه برای تحقق اهداف مورد نظر برای ارائه خدمات مطلوب به پرسنل و برطرف‌سازی نگرانی‌ها، استرس و دغدغه‌های آن‌ها باشیم.

او افزود: علی‌رغم تلاش‌هایی که در حوزه مدیریت کارخانجات انجام می‌یابد، بر خود وظیفه می‌دانیم تا مشکلات خارج از حوزه کاری پرسنل محترم را نیز در نظر گرفته و با ارائه راهکار‌های لازم و اتخاذ تصمیمات اساسی در این زمینه مشکلات کارکنان را برطرف کنیم.

مدیریت اجرایی گروه کارخانجات سبلان پارچه اردبیل گفت: اقدامات انجام یافته با محوریت‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و عمومی نشان دهنده این مهم است که عمده مسائل و مشکلات سال‌های اخیر کارخانجات برطرف شده و وضعیت کارخانجات به سطح مطلوبی رسیده که می‌توان علاوه بر تمرکز در امور تولید و فروش و بازاریابی برنامه‌های مختلف جانبی را در کنار آن‌ها اجرایی کرد.

گفتنی است؛ با هدف فرهنگ‌سازی برای مطالعه، ارتقای آگاهی‌های فرهنگی و نیز حل معضلات فرهنگی، تفاهم‌نامه همکاری مابین اداره کل کتابخانه‌های عمومی و کارخانجات سبلان پارچه اردبیل، با حضور مدیریت اجرایی گروه کارخانجات و مدیرکل اداره کل کتابخانه‌های استان منعقد شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.