مدیر مجتمع دینی عرفانی اهل سنت آق‌قلا :

وحدت اسلامی به معنی پیروی همه کشورهای مسلمان از یک قوم خاص نیست

آخوند عبدالرزاق رهبر گفت: وحدت اسلامی به این معنی نیست که فقط از یک قوم پیروی شود بلکه فلسفه آن انسجام همه مذاهب برای تحقق آرمان‌های جهانی و عمیق اسلام و بیرون راندن دشمنان متجاوز است.

  آخوند عبدالرزاق رهبر روز چهارشنبه در همایش تقریب مذاهب اسلامی و تمدن سازی نوین اسلامی در گام دوم انقلاب اظهار کرد: با اشاره به تاکید اسلام بر ضرورت حفظ وحدت و برادری مسلمانان، گفت: دشمنان برای ممانعت از گسترش اتحاد مسلمانان در حال توطئه‌چینی همیشگی و پیداکردن راهی برای ایجاد تفرقه در میان آنان هستند.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر وحدت ملت‌های مسلمان گفت: اتحاد و انسجام مذاهب اسلامی عامل مهم و اصلی پیشرفت و پیروزی در مقابل دشمنان است.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس هم در این مراسم گفت: تلاش علمای شیعه و سنی باید توجه به وحدت و همبستگی در میان مردم کشورهای اسلامی برای پیشرفت و مقابله با دشمنان باشد.

آخوند عبدالباسط نوریزاد اظهار کرد: علما هم سعی آنها به کوشش و همدلی و همبستگی بوده، در کشورمان هم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی وحدت بین برادران تشیع و تسنن جاری شده که نمونه بارز آن را در استان گلستان که مردم ان مسالمت آمیز کنار هم زندگی می‌کنند و یار و یاری گر یکدیگر هستند.

آرزوی همیشگی مسلمانان داشتن حکومتی اسلامی و برگرفته از مضامین اسلامی و مفاهیم قرآنی است که این آرزو با پیروزی انقلاب اسلامی ایران محقق شده و به منصه ظهور رسید.

وی افزود: مطالعه و بررسی کتب علمای معاصر و متاخر نشان می‌دهد اساس دین اسلام بر دو مولفه «کلمه توحید» و «توحید کلمه» است و همانگونه که همه به وحدانیت و خداپرستی اعتقاد داریم باید به وحدت کلمه نیز اعتقاد داشته باشیم.

وی ادامه داد: تلاش همه علما و افرادی که در جامعه صاحب نفوذ هستند باید حفظ وحدت و دعوت مردم به اتحاد و همبستگی باشد.

در حاشیه این اجلاس همچنین از سه کتاب با موضوع وحدت و تقریب مذاهب اسلامی رونمایی شد.

کتاب تمدن اسلامی در ۹ جلد از سوی پژوهشگاه تقریبی تدوین شده که مجموعه مقالات اندیشمندان اسلامی پیرامون تمدن اسلامی است.

این کتاب در برگیرنده ۱۵۰ مقاله بوده و در ۹ بخش و ۳۰ فصل دسته‌بندی شده است.

هم چنین کتاب عقلانیت دینی و امامت تمدن‌ساز در پرتو اندیشه‌های امام تمدن‌ساز آیت‌الله خامنه‌ای نیز در اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی رونمایی شد.

سومین اثری که امروز از آن رونمایی شد " وحدت در منظومه فکری مقام معظم رهبری" است که از سوی پژوهشگاه مطالعات تقریبی به چاپ رسیده است.

اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی شمال کشور با عنوان همایش ملی تقریب مذاهب و تمدن‌سازی نوین اسلامی در گام دوم انقلاب با حضور شخصیت‌های برجسته داخلی و خارجی به مدت ۲ روز در گرگان برگزار می‌شود و در آن ۲۰ شخصیت داخلی و خارجی سخنرانی خواهند داشت و ۱۲ اثر پژوهشی نیز رونمایی می‌شود

چهار روحانی و مُفتی رده بالا از روسیه، مُفتی اعظم قزاقستان، مُفتی اعظم قرقیزستان و بسیاری از علمای داخلی و خارجی در این اجلاس حضور خواهند داشت.

برچسب ها: اهل سنت ، وحدت اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.