۸ تن محصول سلامت محور در جنوب غرب خوزستان معدوم شد

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آبادان از معدوم‌‌سازی ۸ تن محصولات سلامت محور غیرمجاز طی سه ماه گذشته در  آبادان خبر داد.

زینب جوانمردی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: بازرسی از مراکز فروش و توزیع اقلام سلامت محور در سطح عرضه در جنوب غرب خوزستان حاکی از معدوم سازی هشت تن  محصول سلامت محور غیرمجاز است.

به گفته او این محصولات که غذایی،   بهداشتی، آرایشی، دارویی، تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی و انواع مکمل‌ها هستند با حضور کارشناسان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و نمایندگان مراجع قانونی معدوم شد.

این مسئول اقلام معدوم شده را ۱۷ هزار و ۲۶۳ مورد خواند و وی ارزش ریالی آن‌ها را  بیش از ۲۱میلیارد و ۸۳۱ میلیون و ۳۶۰ هزار ریال عنوان کرد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آبادان تاکید کرد  با توجه به اهمیت سلامت مصرف‌کنندگان، این اقلام بررسی و به علت انقضای تاریخ مصرف و فاسد بودن و تشخیص عوارض نامطلوب محصولات برای سلامت مصرف‌کنندگان،   بعد از انجام مراحل قانونی و قضایی، با حضور نمایندگان و کارشناسان معاونت غذا و دارو در واحد‌های نظارتی و واحد مبارزه با قاچاق کالا‌های سلامت محور، امور حقوقی معاونت، نماینده دادستانی، نماینده نیروی انتظامی و نماینده پسماند شهرداری آبادان معدوم شدند..

خانم جوانمردی گفت: تخلف افراد خاطی از طریق مراجع قانونی مورد پیگیری قرار گرفته است..

او همچنین از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا داشتن شکایت در خصوص مواد غذایی بسته‌بندی‌شده، آرایشی و  بهداشتی و اقلام سلامت محور می‌توانند با شماره تلفن ۰۶۱۵۳۳۲۸۹۱۳ تماس گرفته و یا به صورت حضوری به معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آبادان به نشانی احمدآباد- بین خیابان یک اصلی و بلوار ولایت- روبروی پارک پرندگان - ساختمان معاونت غذا و دارو مراجعه کنند..

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.