کمبود آمبولانس در اندیمشک/ برای پاسخگویی به تمام بیماران به ۳ دستگاه دیگر نیاز است

اورژانس اندیمشک تنها ۲ آمبولانس فعال در سطح شهر دارد که این معضل موجب ایجاد مشکلات فراوانی برای شهروندان شده است.

اورژانس پیش بیمارستانی بخش مهمی از نظام ارائه خدمات بهداشتی درمانی را تشکیل می‌دهد و با حضور سریع و به موقع و انجام کمک‌های اولیه در بیماران بدحال و افراد حادثه دیده برای نجات آن‌ها از مرگ قریب الوقوع نقش بسیار مهمی را در حفظ جان بیمارانی که نیاز به اقدامات فوری دارند ایفا می‌کند.

مونا سگوند شهروند اندیمشک در مورد کمبود آمبولانس به خبرنگار ما گفت؛ پدرم به علت مشکل ریوی دچار حمله شدید آسم شده بود با اورژانس۱۱۵ تماس گرفتیم، اما متاسفانه به ما گفتند در حال حاضر آمبولانس ندارند و باید «خودمان بیمار را به بیمارستان منتقل کنیم» در آن ساعات شب آژانس محله نیز تنها سرویس شبش در دسترس نبود، بسیار دستپاچه شده بودیم اگر همسایه به موقع به دادمان نمی‌رسید و با ماشین پدرم را به بیمارستان نمی‌رساند معلوم نبود چه بر سر پدرم می‌آمد.

علیرضا شیرمهد دیگر شهروند این شهرستان گفت؛ با همسرم برای انجام خدمات دندانپزشکی به دندانپزشک مراجعه کردیم بعد از اتمام کار به علت  مشکلات زمینه‌ای که همسرم داشت دچار افت شدید فشارخون و بیهوشی شد، در آن لحظه بسیار حساس هیچ آمبولانسی برای کمک به ما نیامد و اورژانس ۱۱۵ به ما گفت، آمبولانس‌های پایگاه درحال انتقال بیماران دیگری هستند «خودتان سریعا بیمار را به بیمارستان برسانید».

طبق اطلاعاتی که خبرنگار ما به دست آورده است؛ اندیمشک در سطح شهر فقط ۲ پایگاه دارد که از سال ۱۳۵۴ تاکنون با توجه به افزایش جمعیت نه تنها هیچ پایگاهی به آن اضافه نشده بلکه تنها ۲ آمبولانس  فعال برای تمام شهروندان در این شهرستان موجود است.

در پایگاه های خارج از سطح شهر از جمله بیدروبه، شهرک آزادی و جاده آزاد راه نیز ۳ آمبولانس برای مشکلات احتمالی در این مناطق در نظر گرفته شده است.

با توجه به اینکه جمعیت شهرستان اندیمشک بیش از ۱۳۵ هزار نفر است، طبق استاندارد‌ها باید حداقل ۳ آمبولانس دیگر اضافه شود تا اورژانس با ۵ آمبولانس فعال در سطح شهر بتواند به موقع جوابگوی بیماران اورژانسی و بدحال این شهرستان باشد.

همچنین احتمال دارد مشکل کمبود نیرو و آمبولانس در اندیمشک تا سال آینده برطرف شود، اما لازم است از مسئولین پرسیده شود تا زمان حل این مشکل اساسی چه کسی پاسخگوی شهروندانی است که ممکن است بر اثر کمبود آمبولانس جان خود را از دست بدهند؟ 

لازم است بیان شود؛ اندیمشک شهرستانی با موقعیت راهبردی ویژه و دارای معادن نفت، گاز و... است، این شهرستان با داشتن ۴ نیروگاه سیکل ترکیبی و ۳ سد دز، کرخه و بالارود یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های تولید انرژی در کشور محسوب می‌شود.

سد‌های بزرگ اندیمشک که بزرگترین سد‌های خاکی در خاورمیانه نامیده می‌شوند علاوه بر آبیاری زمین‌های این شهرستان، آبیاری زمین‌های کشاورزی شمال خوزستان را نیز تامین می‌کنند، راه آهن این شهرستان به عنوان مرکز کل ناحیه راه آهن زاگرس و از نقاط حساس راه آهن (تهران-جنوب) به شمار می‌آید، اما شهروندان این شهرستان از کمبود آمبولانس رنج می‌برند.

علی رغم پیگیری‌ها و مراجعات خبرنگار ما در خصوص مشکل کمبود آمبولانس در اندیمشک، اما مدیریت شبکه بهداشت و درمان این شهرستان هیچ‌گونه پاسخی به شهروندان ارائه نداد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.