ثبت ۵۴ مورد اهدای عضو در کردستان

کارشناس مسئول اهدای عضو استان کردستان گفت: با ثبت ۶ مورد اهدای عضو در سال جاری، تعداد موارد اهدای عضو در استان به ۵۴ مورد رسید.

شیدا خیراللهی، کارشناس مسئول اهدای عضو استان کردستان اظهار داشت: اهدای عضو در کردستان از سال ۱۳۸۹ به شکل سنتی و بدون هیچگونه آموزشی شروع بکار کرد و بعد از چند سال طی برگزاری دوره‌های پیشرفته جهت کوردیناتور‌ها (هماهنگ کنندگان پیوند اعضا) بطور رسمی ادامه یافت.

وی ادامه داد: در ۱۴۰۱ با ثبت ۶ مورد اهدای عضو که دو مورد خانم و چهار مورد از آقایان بوده، کل آمار به ۵۴ مورد رسیده است.

خیراللهی اضافه کرد: موارد اهدای عضو مربوط به نیمه اول سال بود اگرچه در نیمه دوم سال جاری پنج مورد دیگر اهدای عضو معرفی و اقدامات اولیه آن انجام شد، اما به دلایل مختلفی این کار صورت نگرفت.

کارشناس مسئول اهدای عضو استان کردستان با بیان اینکه شاخص اهدای عضو نسبت به جمعیت استان (PMP) طی دو سال اخیر افزایش چشم‌گیری داشته است، خاطرنشان کرد: این شاخص طی دو سال اخیر از ۲.۳ به ۸.۲ افزایش یافته که استان را به رتبه هشتم کشوری ارتقا داده است.

خیراللهی افزود: هر چند که استان تا رسیدن به PMP کشوری که عدد ۱۴ است، راه درازی در پیش دارد، اما فرهنگ‌سازی و راه‌اندازی بخش پیوند در بیمارستان کوثر می‌تواند نقش بسزائی در این امر داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.