آیین پایانی جشنواره فیلم فجر اصفهان

آیین پایانی جشنواره فیلم فجر اصفهان با تجلیل از صاحبان آثار برگزیده شامگاه سه‌شنبه برگزار شد.

در این مراسم از سه پیشکسوت سینمای استان و ۱۵ سینماگر در حوزه‌های مختلف قدردانی شد. همچنین از پنج فیلم برگزیده بخش جنبی جشنواره فجر که در استان اصفهان تولیده شده‌اند تجلیل شد.

 

در آیین پایانی سیزدهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان، جایزه سرباز وطن به فیلم چندقطره آبان ساخته جواد اسماعیلی تعلق گرفت، همچنین از فیلم‌های فرشته زندگی، ساعت تلخ شنی، آب از آتش، ناگهان پاییز و دامپینگ سیاه تجلیل شد.

 

در جشن مهر سینمای اصفهان از محمدرضا سهرابی در بخش بازیگری مرد و الهام باقری بازیگری زن، محمد فضیله در بخش مدیریت فیلم‌برداری، فاطمه جهانی در بخش طراحی لباس، مسعود جزایری برای طراحی صحنه، نفیسه حاجی علیزاده در بخش گریم، علی اعتمادی در بخش مدیریت دوبلاژ و گویندگی، مهدی دهقان برای تدوین، هومن حمامی برای موسیقی فیلم، مجید نعمت‌اللهی برای مدیریت تولید، امیرحسین عنایتی برای فیلمنامه نویسی، فرامرز مختاری مدیریت صدابرداری و مصطفی الیاسی برای تدارکات، تجلیل شد.


در آیین پاياني جشنواره فیلم فجر اصفهان، علی تمنایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از آمادگی هنرمندان اصفهانی برای تولید فیلم سینمایی بلند خبر داد و اظهار کرد: حضور پیشکسوتان در کنار جوانانی که آموزش دیده تخصصی آموزشگاه‌های آزاد و انجمن‌های سینمای جوانان هستند و سابقه تولید فیلم کوتاه را دارند از ظرفیت‌های اصفهان است.

او حضور ۱۲ فیلم اولی در چهل ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را از نکات مثبت جشنواره و نشانی از انحصارشکنی جوانان دانست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به برگزاری کنگره ۲۴ هزار شهید استان اصفهان در دی‌ماه سال آینده گفت: ستاد برگزاری این کنگره به‌دنبال تولیدات و محتواسازی در زمینه فیلم است و قول داده از تولیدات فیلم در زمینه دفاع مقدس با مضامین مختلف با اعطای اعتبار حمایت کند.

 

احمد مقیمی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در سخنانی گفت: باطل‌السحرِ این سحر زمانه چیزی جز تبیین نیست و جهاد تبیین، عصاره حرکت تاریخی انبیا در طول تاریخ است. تنها ابزار در اختیار جبهه حق، تبیین است و هنر، بهترین زبان تبیین ایدئولوژی‌ها است.

او افزود: تبیین و تبلیغ چهره به چهره و گفتن و شنیدن، اساس جهاد تبیین است، اما ابزاری مثل هنر به‌طورجدی اثرگذار است و گاه اثر هنری کار چندین منبر را انجام می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.