هشدار دامپزشکی لرستان نسبت به شیوع بیماری تب برفکی

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: با توجه به شیوع بیماری تب برفکی در کشور عراق دامداران استان نسبت به رعایت موازین بهداشتی در واحد‌های دامی خود اقدام کنند.

با توجه به گزارشات دریافتی از سازمان بهداشت جهانی دام و سازمان دامپزشکی کشور مبنی بر شیوع بیماری تب برفکی با سویه جدید SAT ۲ در کشور عراق، مدیرکل دامپزشکی استان از تمامی دامداران محترم استان درخواست کرد که نسبت به رعایت موازین بهداشتی در واحد‌های دامی خود اقدام کنند.

مصطفی زبردست  مدیر کل دامپزشکی لرستان به رسانه‌ها اعلام کرد: در حال حاضر تمام جمعیت دام سبک و سنگین استان تحت پوشش واکسیناسیون رایگان اداره کل دامپزشکی استان علیه تب برفکی قرار دارند و تا پایان سال علملیات در سطح استان ادامه دارد.

مدیر کل دامپزشکی استان با اشاره به اینکه بیماری تب برفکی بیماری به شدت واگیر دار صنعت دامپروری با شیوع بالا و تلفات سنگین در دام‌های جوان دارد عنوان کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌تواند نقش موثری در پیشگیری از شیوع این بیماری داشته باشد.

زبردست گفت:باتوجه به اهمیت پیگیری وکنترل بیماری تب برفکی به عنوان یک بیماری مُسری در صنعت دامپروری سبک وسنگین استان، واکسیناسیون عمومی در جمعیت دام سبک و سنگین امسال با همکاری بخش خصوصی ودولتی انجام شد.

او افزود: در این طرح ۸۹ هزارو ۱۹۴ راس دام سنگین و یک میلیون و ۸۵۰ هزار راس دام سبک در فاز اول به‌صورت رایگان علیه بیماری تب برفکی واکسینه شد.

مدیرکل دامپزشکی استان لرستان گفت: بیماری تب برفکی از جمله بیماری‌های بسیار خطرناک در صنعت دامپروری وغیر مشترک بین انسان ودام است که در صورت شیوع سبب از بین رفتن زیرساخت‌های پرواری، ذخایر ژنتیکی وازبین رفتن امنیت غذایی در هرمنطقه خواهدشد.

 

برچسب ها: دامپزشکی ، تب برفکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.