اجلاس مدیران انتقال گروه خون گروه ۵ در تهران برگزار شد + فیلم

مقابله‌ با بیماری‌های واگیر در کشورهای عضو یکی از محورهایی بود که مدیران انتقال گروه خون گروه ۵ در تهران آن را بررسی کردند.

نخستین اجلاس مدیران انتقال گروه خون گروه ۵ با حضور نمایندگانی از پاکستان، افغانستان، عراق، سازمان جهانی بهداشت و ایران به میزبانی تهران برگزار شد.

مقابله‌ با بیماری‌های واگیر در کشورهای عضو یکی از محورهایی بود که در حاشیه این اجلاس بررسی شد.

انتقال خون و ترویج فرهنگ اهدای داوطلبانه آن موضوعی بود که نمایندگان کشورهای گروه ۵ را در تهران گرد هم  آورد؛ گردهمایی که نماینده افغانستان هم یکی از نمایندگان آن بود.

در این جلسه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره برنامه ایران برای کنترل بیماری‌های واگیر در خارج از مرزها مثل فلج اطفال، سرخچه و سرخک که در افغانستان و پاکستان شایع است گفت: برای تأمین سلامت مردم پایگاه‌هایی در مناطق مرزی ایجاد شده است؛ کارشناسان بهداشت ما در مناطق مرزی مستقر هستند.

وزیر بهداشت طالبان نیز در این باره گفت کشور ما درگیر بیماری‌هایی است که به راحتی از مرزها عبور می‌کند و کنترل این بیماری در یک کشور اگر انجام نشود موجب انتقال بیماری به دیگر کشورها می‌شود و ما درحال شناسایی بیماری‌ها هستیم.

نماینده سازمان جهانی بهداشت هم از برنامه این سازمان برای همکاری با دانشگاه زاهدان جهت کنترل بیماری‌های واگیر خبر داد.

بنابر تأیید سازمان بهداشت جهانی بیماری‌های واگیر داری چون فلج اطفال در ایران ریشه کن شده و که تداوم این مسأله نیاز به همکاری کشورهای همسایه از جمله افغانستان را دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار