نقش کیفیت فرآورده های خونی در نظام سلامت اثبات شده است

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: امروزه نقش کیفیت فرآورده های خونی به عنوان یکی از مهمترین راهبردهای علمی روزآمد در طب نوین انتقال خون اثبات شده است.

حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در نخستین اجلاس مدیران انتقال خون کشور‌های عضو گروه ۵ و بیست و پنجمین نشست کارشناسان ارشد کشور‌های عضو گروه ۵ در حوزه سلامت در هتل استقلال تهران، گفت:  بهره گیری از فناوری‌های نوین در ارتقای کیفی فرآورده‌های خون که بتواند از بار واکنش‌های ناخواسته ناشی از تزریق خون و محصولات خون بکاهد، دچار تحولی بنیادین شده است.

وی افزود: خوشبختانه شواهد علمی زیادی در عرصه‌های ملی و بین المللی، وجود دارد که نشانگر موفقیت‌های بی شمار سازمان انتقال خون ایران به ویژه در دستیابی به شاخص‌های تضمین کیفیت محصولات خون مورد نیاز بیماران است.

وی ادامه داد: زیرساخت‌های موجود در کشورمان، حاکی از ظرفیت‌های بالقوه برای ارتقای بیشتر فناوری‌های نوین و بهبود کیفیت بیش از پیش محصولات تولیدی از فرآورده‌های خون است که امیدواریم با حمایت سازمان‌های بین المللی متولی سلامت به ویژه سازمان جهانی بهداشت به موفقیت‌های بیشتر دست یابیم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از حمایت همه جانبه این کمیسیون از سازمان انتقال خون ایران خبر داد و گفت: این نشست تخصصی که پس از مدت‌ها و به همت دبیرخانه گروه ۵ مستقر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود، فرصتی مغتنم خواهد بود تا کشور‌های عضو گروه ۵ بتوانند راه‌های تبادل دانش و تجارب خود را در تمامی عرصه‌های سلامت به اشتراک گذاشته و امیدواریم به زودی شاهد نشست‌های تخصصی دیگر نیز باشیم.

شهریاری در پایان یادآور شد: جای خرسندی است که نخستین اجلاس تخصصی گروه ۵ (G۵) با موضوع طب انتقال خون تشکیل شده و شاهد حضور مقامات عالی رتبه از وزارت بهداشت کشور‌های عضو این گروه هستیم که نشان از اهمیت موضوع بسیار مهم تضمین کیفیت و فرآیند تامین و مدیریت ذخایر خون و محصولات خون مورد نیاز بیماران دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار