در نشست خبری مطرح شد؛

حضور یک میلیون و ۳۰۰ هزار شرکت کننده در جشنواره کتابخوانی رضوی

دبیر جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: سال گذشته نزدیک به یک میلیون و ۳۰۰ هزار شرکت کننده در این جشنواره شرکت کردند.

نشست خبری دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور محمدرضا هراتی معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و دبیر این جشنواره در کتابخانه پارک شهر برگزار شد.

هراتی گفت: در یک‌سال گذشته فعالیت‌های مختلفی در نهاد کتابخانه‌ها از جمله برگزاری جشنواره قصه‌گویی با رقابت ۳۲۶ شرکت کننده، برگزاری محافل شعر «جان فدا»، سلسله نشست‌های نقد «ابر مرد»، طراحی پوستر برای معرفی «کتاب ماه»، تجلیل از زنان، سلسله جشن‌های مادرانه و دیدار با مادران و همسران شهدا، سلسله نشست‌های قصه گویی، برگزاری نمایشگاه زنان و توان و اراده در کسب‌وکار‌های کوچک صورت گرفته است.

دبیر دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی از نام‌گذاری یک کتابخانه عمومی استان تهران به‌نام فرید طهماسبی در پیروزی تهران خبرداد و گفت: در راستای تجلیل از این شاعر برجسته انقلاب، آثار موجود او را برای کتابخانه عمومی خریداری کرده ایم.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: امسال نهاد از یک فیلم جشنواره فجر که به موضوع کتاب و کتابخوانی پرداخته است، تجلیل می‌کند.

هراتی از آغاز جشنواره کتابخوانی رضوی خبرداد و افزود: امسال هفتمین سالی است که نهاد این جشنواره را برگزار می‌کند؛ هدف برگزاری جشنواره اشاعه و ترویج فرهنگ ائمه علیهم‌السلام به‌ویژه فرهنگ رضوی، گسترش فرهنگ کتابخوانی مرتبط با سیره ائمه، تولید محتوای ادبی و هنری کتاب‌محور خواهد بود.

دبیر دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: امسال علاوه بر امام رضا (ع)، کتاب‌هایی درباره امام حسن عسگری (ع) در رویداد وجود خواهد داشت.

وی با اشاره به ۳۰ میلیون زائر حرم رضوی در طول سال عنوان کرد: این ظرفیت اگر آمیخته با فرهنگ مطالعه و فعالیت‌های هنری باشد اتفاقات خوبی رقم می‌خورد؛ سال گذشته نزدیک به یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار شرکت کننده در جشنواره شرکت کردند.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی ضمن اشاره به اینکه در سه سطح خردسال، کودک و نوجوان و بزرگسال ۹ کتاب برای این جشنواره مدنظر قرار گرفته شده است، گفت: منابع جشنواره هم‌اکنون در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور وجود دارد و با همکاری مجموعه ایران‌صدا اقداماتی برای تولید کتاب صوتی این منابع درحال شکل‌گیری است.

به گفته هراتی، شش ناشر در این جشنواره همکار ما خواهند بود و علاقه‌مندان به سه صورت فردی، گروهی و خانوادگی می‌توانند در جشنواره شرکت کنند. راه‌های شرکت در جشنواره از طریق پایگاه نهاد و شماره تماس‌های اعلام شده است و نزدیک ۵ هزار جایزه در سطح استانی و ملی برای جشنواره در نظر گرفته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار