عملیات امداد و نجات زلزله زدگان در ۳ استان ترکیه پایان یافت

عملیات جستجوی اجساد و افراد زنده در زیر آوار زلزله مهیب دوشنبه هفته گذشته در سه استان آدانا، شانلی اورفا و کیلیس ترکیه پایان یافت.

عملیات امداد و نجات زلزله زدگان با حضور نیرو‌های اعزامی داخلی و خارجی طی هشت روز گذشته در همه ۱۰ استان متاثر از زلزله در ترکیه ادامه داشته و عملیات امداد و نجات در سه استان آدانا، شانلی اورفا و کیلیس ترکیه که آسیب کمتری دیده بودند، به پایان رسیده است.

واحد کئریشچی، وزیر کشاورزی و جنگلداری با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر اعلام کرد: عملیات جستجو و نجات زلزله زدگان در استان آدانا تکمیل شده و درجریان عملیات امداد و نجات، ۳۴ نفر به صورت زنده از آوار‌های این شهر خارج شده‌اند و جسد ۴۱۸ شهروندان جان باخته نیز از زیر آوار بیرون آورده شده است.

وزیر خزانه داری و دارایی نیز از اتمام عملیات جستجو و نجات زلزله زدگان در استان شانلی‌اورفا خبر داد و گفت: فعالیت تیم‌های عملیات جستجو و نجات در شانلی‌اورفا به پایان رسیده و آن‌ها به سایر مناطق زلزله زده اعزام شدند.

نورالدین نباتی بیان کرد: ۱۷۰ شهروند ساکن در این استان به علت زلزله جان خود را از دست دادند و سه هزار و ۴۲۳ نفر از افراد زخمی نیز از زیر آوار نجات داده شدند.

وی با اشاره به ارزیابی خسارت زلزله در این استان از سوی کارشناسان، از تخریب و خسارت شدید به ۱۲ هزار و ۱۷۲ ساختمان در استان شانلی اورفای ترکیه در پی این زلزله خبر داد.

یونس سزر، رئیس مرکز مدیریت حوادث اضطراری ترکیه (آفاد) نیز از پایان عملیات جستجو و نجات زلزله زدگان در استان کیلیس در جنوب ترکیه خبر داد و گفت: در پی این حادثه، ۲۲ نفر از ساکنان استان کیلیس جان خود را از دست دادند و ۴۶۶ نفر از افراد مجروح نیز از زیر آوار نجات یافته و تحت مداوا قرار گرفتند.

 زلزله ۷.۸ و ۷.۶ سحرگاه روز دوشنبه هفته گذشته در ۱۰ استان قهرمان‌مارش، کیلیس، دیاربکر، آدانا، عثمانیه، غازی آنتپ، شانلی‌اورفا، آدیامان، مالاتیا و هاتای در مناطق جنوبی ترکیه خسارت سنگینی جانی و مالی بر جای گذاشت که عملیات امداد و نجات آن همچنان ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار