آغاز سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی در سردشت

رئیس حفاظت محیط زیست سردشت گفت: با هدف دستیابی به آمار و ترکیب جمعیتی گونه‌های پرندگان سرشماری پرندگان آبزی و کنارآبزی در این شهرستان آغاز شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت در گفتگو با خبرنگاران گفت: طرح سرشماری زمستانه پرندگان آبزی و کنار آبزی با همکاری کارشناسان و نیروی اجرای محیط زیست، شبکه بهداشت و درمان و دامپزشکی در قالب دو اکیپ سه نفره و با تجهیزات پیشرفته درحال انجام است.

خالد بایزیدی افزود: هدف از سرشماری پرندگان آبزی و کنارآبزی، دستیابی به آمار دقیق، تعداد گونه‌ها، ترکیب جمعیتی گونه‌ها، بررسی تغییرات احتمالی در کانون‌های جمعیتی پرندگان و اطلاع از شیوع بیماری‌ها مانند بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان و همچنین بررسی میزان سلامتی زیستگاه‌ها است.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود با توجه به زیستگاه‌های آبی مهم شهرستان ۴۰ گونه از پرندگان آبزی و کنار آبزی و ۱۰ هزار قطعه همچون کاکایی، خروس کولی، حواصیل و انواع مرغابی و اردک‌ها و مرغ ماهیخوار شناسایی و مشاهده شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت می گوید: در این پایش بررسی سلامت پرندگان بومی و مهاجر، آبزی و کنار آبزی و وجود تلفات غیرعادی مورد بررسی قرار گرفت و هیچ مورد مشکوکی از این بیماری مشاهده نشد.

دریاچه پشت سد سردشت، اطراف رودخانه زاب و سد خاکی ورگیل سه زیستگاه مهم پرندگان در این شهرستان  است.

سد سردشت از زمان آبگیری به میزبان ۱۰ هزار قطعه انواع پرندگان مهاجر و بومی تبدیل شده است و یک سیمای طبیعی و منحصر بفرد را بوجود آورده است و صدای دلنشین و رفتار خاص این پرندگان باعث شده روزانه تعداد زیادی از مردم برای دیدن آن‌ها به کنار سد بیایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.