ارسال ۱۷۰ اثر به جشنواره بین‌المللی شعر عربی رضوی

دبیر علمی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر عربی رضوی از دریافت ۱۷۰ اثر به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی شعر عربی رضوی خبر داد.

حیدری آل‌کثیر‏ دبیر علمی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر عربی رضوی گفت: جشنواره شعر عربی رضوی در سال‌های گذشته افت و خیز‌های فراوانی داشته است. امسال با رویکرد جدید بنیاد بین المللی امام رضا (ع) جهش خوبی از حیث آثار، داوران بین المللی و شرکت شاعران شاخص جهان عرب در جشنواره جهش پیدا کرده است.

او می گوید: ۱۵ بهمن، آخرین مهلت ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره بود که در پایان این مهلت، ۱۷۰ اثر از ۱۱ کشور جهان به دو بخش فصیح و شعبی جشنواره ارسال شد. در مرحله بعد ۷۰ اثر در بخش فصیح و ۷۰ در بخش شعبی پذیرفته شدند. در نهایت ۱۰ قصیده در بخش فصیح به مرحله پایانی راه پیدا کردند و ۱۵ قصیده نیز در بخش شعبی معرفی خواهند شد.

به گفته دبیر علمی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر عربی رضوی آثار دریافت شده از کشور‌های چاد، ساحل عاج، لبنان، سوریه، عراق، فلسطین، یمن و امارات هستند.

داوران بخش فصیح جشنواره از کشور عراق و بحرین انتخاب شدند و داوران بخش عربی نیز از خوزستان هستند. اولین برنامه جانبی این جشنواره، در شهرستان باوی با حضور چند تن از شاعران خوزستان برگزار می‌شود و از یکم تا دهم این جشنواره، چهار محفل دیگر در دزفول، بهبهان، شوش و هویزه برگزار می‌شوند.

برگزاری محفل شعر در بصره عراق، نجف و عمان از دیگر برنامه‌های جانبی جشنواره شعر عربی رضوی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.