دولت در لایحه بودجه، ۲ برنامه مهم ارائه داده است

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، ۲ طرح شجاعانه ارائه کرده است که می‌تواند گام مهمی در راستای رونق تولید و اشتغال در کشور باشد.

احمد راستینه در آیین تجلیل از کارآفرینان و کارفرمایان برتر حوزه تامین اجتماعی این استان که در اتاق بازرگانی برگزار شد، اظهار داشت: نخستین طرح دولت اختصاص ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت برای اشتغال‌زایی و پیش‌بینی ۳۰ هزار میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌ها از جمله رفع تنش آبی است که این طرح‌ها بسیار تحسین‌برانگیز و شجاعانه است.

وی ادامه داد: دولت در بودجه سال ۱۴۰۱ کسری بودجه قابل توجهی نداشته است و تلاش کرد منابع خود را وصول کند و باید تلاش کنیم در بودجه ۱۴۰۲ بار اضافی بر دوش دولت نگذاریم تا به سمت کسری بودجه نرود.


بیشتر بخوانید


نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنگ ترکیبی دشمن در راستای مقابله با نظام اسلامی، تصریح کرد: آمریکا به بازا‌های مالی و پولی منطقه ورود پیدا کرده است و تلاش می‌کند مرکز ثقل قیمت‌گذاری دلار را بر اساس افزایش ارزش پول برخی از کشور‌های منطقه تعیین کند از همین رو باید به سمت بازار‌های چندجانبه حرکت کنیم.

راستینه به مطالبات تامین اجتماعی از دولت نیز اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۰ حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۱ حدود ۸۹ هزار میلیارد تومان مطالبه تامین اجتماعی از دولت وصول و پرداخت شد.

وی اصلاح سیاست‌های اقتصادی کشور را یک ضرورت دانست و گفت: یکی از مهمترین مظاهر این اقدام، اصلاح ساختار بانکی کشور است به‌طوری‌که نباید به سمت بنگاه‌داری حرکت کرد بلکه رویه بانک‌ها باید در جهت حمایت ویژه از تولید باشد

راستینه خاطرنشان کرد: همچنین می‌طلبد به سمت نظام بانکداری تمام الکترونیکی هدایت شویم و با کاهش هزینه‌ها، مبلغ صرفه‌جویی شده را به پرداخت تسهیلات در راستای رونق تولید اختصاص دهیم.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی افزود: در کنار اصلاح ساختار بانکی باید اصلاح ساختار مالیاتی در دستور کار قرار گیرد و کاهش هفت درصدی مالیات بخش تولید که در لایحه بودجه دیده شده اگرچه اقدام مثبتی است، اما کافی نیست.

راستینه خاطرنشان کرد: در نشست با وزیر اقتصاد عنوان کردم که اگر کل مالیات سال گذشته که از بخش تولید گرفته شد و معادل ۵۰ هزار میلیارد تومان است را به صورت بازگردانی به شکل تسهیلات در اختیار بخش تولید قرار دهیم شکوفایی اقتصادی در کشور رخ می‌دهد.

وی با تاکید بر کوچک کردن بدنه دولت، اظهار داشت: باید تا می‌توان بدنه دولت را کوچک کرد و به بخش خصوصی و سایر بخش‌ها نیز توجه ویژه‌ای شود.

این نماینده مجلس یازدهم با اشاره به پیش‌بینی ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیرساخت‌ها و رفع تنش آبی در کشور در لایحه بودجه ۱۴۰۲، خاطرنشان کرد: آب از مهمترین زیرساخت‌ها به شمار می‌رود و این اقدام دولت می‌تواند گام مهمی در راستای رونق تولید باشد.

راستینه خاطرنشان کرد: مشکل آب در شهرک‌های صنعتی استان نیز در حال رفع است و این موضوع می‌تواند هزینه‌های تولید برای تولیدکنندگان را کاهش دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.