۶۵۰ هزار نفر در چهارمحال و بختیاری تحت پوشش طرح پزشک

۶۵۰ هزار نفر در استان چهارمحال و بختیاری از طرح پزشک خانواده استفاده می‌کنند.

علی احمدی رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در جلسه کمیته آموزش، ارتباطات و مشارکت اجتماعی ستاد اجرایی برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر استان گفت: هم اکنون ۶۵۰ هزار نفر از جمعیت استان در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر زیر پوشش طرح پزشک خانواده روستایی قرار دارند.

وی افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی برنامه‌های نظام سلامت در قالب سطح بندی و نظام ارجاع و در قالب مراقبت‌های اولیه بهداشتی در خانه‌های بهداشت، مراکز بهداشتی درمانی روستایی، پایگاه‌های بهداشت، مراکز بهداشت شهری، مطب‌های خصوصی، مراکز جامع سلامت در شهر‌ها و روستا‌ها و کلینیک‌های تخصصی و بیمارستان‌ها ارائه شده است.


بیشتر بخوانید


احمدی اضافه کرد: با فعال شدن برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر و همچنین روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر، خدمات بر مبنای سطح بندی به بیماران ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: از امسال اجرای این طرح در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر و همچنین طرح قبلی با اصلاح نظام ارجاع انجام می‌شود تا با کمترین هزینه، خدمات در مطب‌ها، کلینیک‌ها و مراکز بیمارستانی خدمات درمانی به بیماران ارائه شود.

احمدی افزود: با اجرای این طرح پرداخت از جیب مردم برای ویزیت، فرانشیز پزشک متخصص و دریافت خدمات سرپایی و بستری کاهش پیدا می‌کند و رضایتمندی مردم و کیفیت خدمات بالا خواهد رفت.

وی گفت: برای اجرای این طرح علاوه بر پزشکان بخش دولتی با خرید راهبردی خدمات بیش از ۱۲۰ پزشک، ۲۴۰ مراقب سلامت و ماما در بلوک‌های جمعیتی تقسیم شده مد نظر قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار