مشارکت ۴ استان در بازسازی مناطق زلزله زده خوی

استاندار آذربایجان غربی از انتخاب بنیاد مسکن استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، زنجان و اردبیل به عنوان استان‌های معین مناطق ۴ چهارگانه زلزله زده خوی خبرداد.

استاندار آذربایجان غربی در ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده خوی که با هدف تسریع در روند بازسازی مناطق زلزله زده خوی  برگزار شد، به همکاری‌های مطلوب در استان برای شروع روند بازسازی اشاره کرد و گفت: براساس توافق با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، مناطق زلزله زده به دومنطقه شهری و دومنطقه روستایی تقسیم شده وبنیاد مسکن استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، زنجان و اردبیل به عنوان استان‌های معین مناطق ۴ چهارگانه انتخاب شده اند.

محمد صادق معتمدیان افزود: در بررسی روند آواربرداری و بازسازی گزارشی از شهرداران خوی و فیرورق ارائه شد و مقرر شد ماشین آلات شهرداری ها، دستگا‌های دولتی و بنیاد مسکن برای تسریع روند آوار برداری اعزام شوند وبا اتخاذ تصمیماتی مقرر شد روند صدور مجوز و پروانه ساخت توسط دهیاری‌ها تسریع شود

وی بابیان اینکه تاکنون عملیات آوار برداری ۲۲۰ واحد انجام شده است افزود: صدور مجوز و پروانه، پی کنی و بتن ریزی فونداسیون با سرعت پیش می‌روند و در این مرحله درخواست داریم مردم با بنیاد مسکن همکاری بیشتری کنند.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۱۲۰ واحد آسیب دیده باید تخلیه شوند و تاکنون بسیج و نیرو‌های جهادی در این حوزه مشارکت کرده اند و آمادگی ادامه همکاری را دارند افزود: باید تخلیه منازل انجام شود و در بخش اسکان موقت موقت منابع خوبی هم در بخش تسهیلات وهم کمک بلااعوض تصویب کردیم و آمادگی پرداخت هم هست که باید بنیاد معرفی کند.

معتمدیان افزود: بازسازی مدارس پیگیری می‌شود ودر مناطقی که تخریب کامل شده کانکس موقت در مناطق روستایی و آسیب دیده مستقر می‌شوند باز گشایی مدارس هم انجام گرفت خانواده‌ها هم همکاری کنند دانش اموزان سرکلاس حاضر شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اولویت این است که شرایط به حالت عادی بازگردد و این نیازمند مشارکت و همکاری مردم است افزود: مردمی که منازلشان آسیب ندیده بازگردند و تا اردوگاه‌های اضطراری تخلیه شوند و ما تمام توان خود را متوجه بازسازی و تعمیرات کنیم.

معتمدیان می گوید: در صورت نیاز آمادگی جلب کمک‌های ملی هم هستیم و با توجه به تصمیمات و مصوبات دولت و بر اساس ارزیابی بنیاد مسکن همه واحد‌های آسیب دیده تحت حمایت قرار می گیرند و منتظر بررسی اطلاعات و مستندسازی آمار مستاجرین که سرپناهشان را از دست داده اند نیز هستیم تا در اسرع وقت از کمک‌های لازم بهره‌مند شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.