آغاز رقابت بین المللی هنرمندان مجسمه ساز در اصفهان

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان از برگزاری نخستین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی در اصفهان خبر داد.

حمید قنادنیا مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان با اشاره به استقبال از شش دوره سمپوزیوم مجسمه‌سازی کشوری اظهار کرد: تصمیم گرفتیم دوره هفتم را در گستره بین المللی برگزار کنیم.


او ادامه داد: برای شرکت در این رویداد ۳۷ نفر از مجسمه‌سازان برجسته داخل و خارج از کشور بیش از ۷۰ طرح ارسال کردند که در کمیته تخصصی سازمان با حضور آقایان محمد سالاریان، پیمان کریمی و مرتضی نعمت‌الهی از هنرمندان سرشناس حوزه مجسمه سازی، داوری و در نهایت ۱۴ طرح انتخاب شد.


مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان گفت: طرح‌های برگزیده را ۱۱ هنرمند برجسته کشوری و سه هنرمند از روسیه، ترکیه و ارمنستان در بازه زمانی بیست‌وچهارم بهمن تا هفتم اسفند می‌سازند.
قنادنیا با اشاره به اینکه آثار این دوره با آهن و حول محور زندگی شهری، ساخته می‌شود افزود: زمان ساخت آثار هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۷ در محل کارگاه فنی سازمان زیباسازی پیش بینی شده و در کنار هر هنرمند یک استادکار ماهر جوشکاری هم قرار می‌گیرد.

او با اشاره به هزینه دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی برگزاری این رویداد، اظهار کرد: در حالت عادی سفارش آثار هنری به این مجسمه‌سازان برجسته هزینه‌ای به مراتب بیشتر خواهد داشت.


مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان از رونمایی آثار نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی بین‌المللی اصفهان در نوروز ۱۴۰۲ خبر داد و اضافه کرد: این آثار، سه ماه در یکی از محور‌های پرتردد به صورت نمایشگاهی قرار می‌گیرد و پس از آن در مناطق پانزده‌گانه شهرداری به صورت دائم جانمایی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.