۱۰ شکارچی متخلف در اشنویه دستگیر شدند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه گفت: طی روز‌های اخیر و گشت و کنترل مناطق کوهستانی و زیستگاه‌های طبیعی ۱۰ شکارچی متخلف که اقدام به شکار کبک، سایر پرندگان و وحوش می‌کردند، دستگیر شدند.

کریم خضری رئیس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه گفت: یگان حفاظت اداره حین گشت و کنترل مناطق کوهستانی، شکارچیان غیرمجاز را دستگیر و از ادامه فعالیت آنان جلوگیری کرده است.

وی با بیان اینکه از متخلفان تعداد ۶ قبضه اسلحه شکاری و سه قطعه کبک شکار شده از این افراد کشف و ضبط شده، افزود: ضمن اخذ ضرر و زیان وارد شده به محیط زیست، پرونده مقدماتی برای متخلفان تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه با بیان اینکه این شهرستان از تنوع زیستی خوبی بهره‌مند است، اضافه کرد: تا سال آینده ۳۰ هزار هکتار اراضی در این شهرستان به منطقه حفاظت شده تبدیل می‌شود که کار‌های مقدماتی آن صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه با این اقدام مناطق حفاظت شده از نظر تنوع زیستی و دخل و تصرف محافظت می‌شوند، گفت: از نظر صنایع آلاینده در اشنویه با مشکل خاصی مواجه نیستیم و منشا آلودگی آلودگی هوای شهرستان خارج از مرز و ریزگرد‌ها است.

خضری گفت: درصدد هستیم از محل منابع ملی یک دستگاه سنجش کیفیت هوا با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال خریداری و در این شهرستان نصب کنیم که در خصوص پیش آگاهی وضعیت هوا کمک شایانی خواهد کرد.

اشنویه از شهرستان‌های مرزی آذربایجان‌غربی است که باتوجه به وضعیت اکولوژیکی و برخورداری از سیمای زیست محیطی مطلوب از زیستگاه‌های مهم استان به‌شمار می‌آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.