راهبرد پیش روی کشاورزی در خراسان رضوی توسعه عمودی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: توسعه عمودی کشاورزی به معنای افزایش ضریب تولید در محصولات زراعی، باغی و دامی راهبردی جدی و در دستور کار است.

غلامرضا قنبری رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت‌: در گام دوم انقلاب باید بهره وری را با تمام قوت ارتقا داد و محور اصلی این افزایش، نفوذ دانش و تولید دانش بنیان در بخش کشاورزی است که بار‌ها مورد تاکید رهبر انقلاب قرار گرفته است.

او افزود: هم اکنون راندمان تولید در برخی محصولات کشاورزی استان بالاتر از متوسط تولید در کشور است و به عنوان نمونه متوسط برداشت گندم در هر هکتار در استان سه و نیم تن است، اما رکورد ۱۴ تن را هم در استان داشته ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان این که راهی جز تولید دانش بنیان و کاهش هزینه‌ها برای امکان رقابت در عرصه‌های جهانی نداریم ادامه داد: خراسان رضوی در تولید برخی محصولات مانند زعفران، زیره سبز، گلابی، آلبالو و جو حرف برای گرفتن دارد، اما آن چه می‌توان بر آن تکیه کرد محصولات مزیت دار ماست که از آن جمله می‌توان به زعفران، پسته و زیره سبز اشاره کرد.

قنبری بیان کرد: هم اکنون بیش از ۷۰ درصد زیره و زعفران دنیا در خراسان رضوی تولید می‌شود که خود، مزیت منحصر به فردی است که باید به سمت  در این محصولات و ایجاد ارزش افزوده بیشتر رفت.

او تصریح کرد: در محصولاتی که حداقل تولیدکننده ۲۰ درصد آن محصول در دنیا هستیم می‌توانیم فعالیت متمرکزتری داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تاکید کرد: باتوجه به سطح توانایی و ظرفیت‌های مهارتی و فنی در بخش کشاورزی استان، از نظر اسمی قادر به تولید هر محصولی در کشور هستیم و بنابر این دغدغه و نگرانی در قبال تولید هیچ محصولی نداریم.

قنبری اظهار کرد: با توجه به بالا بودن قیمت تمام شده تولید در کشور شرایط رقابت در بازار‌های جهانی برای ما سخت شده بنابر این باید به سمت ارتقای کیفیت تولیدات، سلامت و استانداردسازی آن‌ها برویم تا قیمت تمام شده محصولات را کاهش دهیم و امکان رقابت در بازار جهانی برای محصولات تولیدی استان بیشتر شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار