اسکن روزانه ۱۲۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و افغانستانی در دوغارون

رئیس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: روزانه ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و افغانستانی در این منطقه اقتصادی به صورت همزمان اسکن می‌شود.

جمشید علیپور رئیس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: دو دستگاه ایکس ری کامیونی در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون نصب و به بهره‌برداری رسید که زمینه اشتغال مستقیم برای ۲۰ نفر نیروی فنی و مهندسی را فراهم کرده که بعد از آموزش حفاظت در مقابل اشعه و استاندارد‌های ایمنی به‌کارگیری شده‌اند.

او افزود: بهره‌برداری از این دو دستگاه در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، همزمان با بهره‌برداری از ایکس ری‌های مرز ماهیرود و نوردوز بود که به‌صورت ویدئو کنفرانس توسط وزیر امور اقتصادی و دارایی و با حضور رئیس‌کل گمرکات کشور انجام شد.

رئیس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی دوغارون با اشاره به اینکه دو دستگاه ایکس ری کامیونی در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون توسط شرکت پایبار خریداری و سرمایه‌گذاری شده است، ادامه داد: هزینه خرید و ساخت ساختمان برای هر دستگاه بدون احتساب هزینه زمین و زیرساخت‌های آب و برق و اینترنت و ژنراتور اضطراری بالغ‌بر ۱۰۰ میلیارد تومان است که در مجموع برای این اقدام ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

علیپور با توجه به اهمیت این دو دستگاه در سهولت تردد کامیون‌های ترانزیتی در مرز دوغارون، بیان کرد: هر یک از این دستگاه‌های ایکس ری ظرفیت اسکن روزانه ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و افغانستانی را به صورت همزمان دارد و موجب سهولت در تردد‌ها می‌شود.

او تصریح کرد: دستگاه‌های ایکس ری باعث کاهش توقف کامیون‌های ترانزیت، بالا بردن دقت ارزیابی و افزایش سرعت انجام امور گمرکی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.