داوری همایش ملی تعزیه با کمک شبیه خوان اراکی

اسماعیل مجللی در ترکیب هیئت داوران دومین همایش ملی تعزیه در شیراز قرار گرفت.

همزمان با برگزاری دومین همایش ملی سیمای شاهچراغ در تعزیه، هیئت داوران این همایش مشخص شد که اسماعیل مجللی شبیه خوان و پژوهشگر تعزیه اراکی به عنوان عضو هیئت داوران همایش ملی سیمای شاهچراغ در آینه تعزیه در شیراز حاضر خواهد شد.

در این همایش احمد جولایی، اسماعیل مجللی و علیرضا میرشکاری به عنوان چهره‌های ملی تعزیه ترکیب اصلی هیت داوران را تشکیل می‌دهند.

همچنین ۶ کارشناس و پیشکسوت تعزیه از استان فارس متشکل از علیرضا حیدرپور، رشید زارع، معصومعلی رنجبر، مهرزاد کاویانی سکوتی، سید رسول هاشمی و حسن فهندژ سعدی نیز در کنار اساتید به کارشناسی تعزیه‌ها خواهند پرداخت.

در این همایش ۵گروه شبیه خوانی از استان مرکزی و شهر‌های اراک، تفرش و زرندیه با بیش از ۴۰ شبیه خوان از استان حضور دارند.

در این همایش که به مناسبت سالروز شهادت شاهچراغ برگزار میشود، تمامی گروه‌های تعزیه کشور از تاریخ ۲۳لغایت ۲۸بهمن ماه در صحن مطهر شاهچراغ و علاءالدین حسین به اجرای مجلس شهادت شاهچراغ خواهند پرداخت.

دومین همایش سیمای شاهچراغ در آینه تعزیه با حضور گروه‌های شبیه خوانی از استان‌های تهران، قم، مرکزی، قزوین، اصفهان، فارس، سمنان، کرمان، گیلان، خراسان رضوی، چهار محال و بختیاری، مازندران، البرز، زنجان، خوزستان و یزد به دبیری عبدالصمد فهندژسعدی و به همت آستان متبرکه احمدی و دستگاه‌های فرهنگی استان فارس در شیراز برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.